Hej!

Jeg vil gerne rive 3 vægge ned mellem køkkenet og stuen. Væggene er cirka 8 cm brede og er ikke lavet af tegl, beton eller letbeton. De er hule. Jeg har læst om selvbærende fackverkstolar på loftet, og at væggene under loftet derfor ikke skulle være bærende. Jeg har været oppe på loftet og kigget under isoleringen, og der er intet, der hviler på væggene, hverken spær eller andet. Skal man forstærke på nogen måde, hvis væggene bidrager til husets stabilitet, eller kan man med god samvittighed rive dem ned? Vedhæfter billeder fra loftet samt tegninger. Jeg vil virkelig sætte pris på alle de tips, man kan få.

Venlig hilsen/ Christian

• Loft med træspær, isoleringsmateriale og byggematerialer stableret. Gulvet er delvist dækket med pap eller lignende plader. Gennemsyn af tagkonstruktion.
  • Loft med træspær og isolering delvist fjernet, viser ingen støtte hviler på væggene nedenunder. Opbevaringskasser og materialer i baggrunden.
  • Tegning af bjælker på loftet med mål og specifikationer, set ovenfra.
  • Plantegning af hus med mål og værelser markeret. Blå krydser på tre vægge mellem køkken og stue viser hvilke vægge der skal rives.
  • En arkitekttegning, der viser layouten af et køkken og spiseområde med markerede vægge til mulig nedrivning.
C chpre sagde:
Ville virkelig sætte pris på alle de tips, man kan få.
Hvad er meningen med at rive væggene ned?

Vil I have madlugt og støj i stuen?
Så er en alternativ løsning at placere en byggeblæser i døren mellem spisepladsen og stuen. Det bør give samme resultat til lavere omkostning.

Derudover kan man nemt slukke for blæseren, hvis man fortryder...

• Elsker
skogaliten og 1 anden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.