Hej!

Jeg er ved at rive en gipsvæg ned, som har adskilt gangen og køkkenet. Det tomme område, der ses på billederne, er efter tidligere garderober, som har eksisteret siden huset blev bygget i midten af 70'erne.

Jeg vil gerne gå videre med projektet, men vil gerne rådføre mig, inden jeg gør det. De tilbageværende regler på billederne, 45x45, har de nogen funktion, eller har de kun været til for at fastgøre gipspladerne?
Kan jeg rive, eller skal jeg sætte nye regler, inden jeg åbner op videre?

Jeg har taget billeder af sider, loft samt gulv.

Tak på forhånd!

• Gipsvæg fjernet mellem køkken og gang, eksponerer reglar og tomt rum, tidligere garderobeplads. Væg med hvidt køleskab til venstre.
  • En delvist revet gipsvæg med synlige træreglar mellem en entré og et køkken, der viser køkkenarmatur og skab.
  • Gipsvæg under nedrivning med synlige træregler og udsigt til et rum med loftlampe og hvide skabe i baggrunden.
  • Gipsvæg under nedrivning med synlige trærammeregler, isolering og en delvist fjernet gipsplade, oprindeligt adskilt hall og køkken.
  • Udsnit af gipsvæg og træregler mod loft og væg; delvis fjernet vægbeklædning og synlig isolering. Mønstrede tapetstykker ses til venstre.
  • Gulvsetik med fjernet gipsvæg, synlige reglar og ujævn kant mellem to gulvområder, tidligere skabområde i 70'ernes hus.
  • Træramme af væg med synlige reglar, plastik og rester af blomstret 70'er tapet i loftet, under renovering. En lampeskærm ses i baggrunden.
BirgitS
Velkommen til forummet!

Har du nogle tegninger af huset?

BirgitS BirgitS sagde:
Velkommen til forumet!

Har du nogle tegninger af huset?
Hej og tak for svaret!

Nej, jeg er i gang med at efterlyse dem, men endnu ingen succes. Jeg kigger videre.

Som sagt. Det er kun de 45x45 regler, vi havde tænkt at fjerne. For at muliggøre en portal.
Det ser mest ud til, at reglerne er fastgjort op mod de tværgående loftplanker, som køkkenloftet er sømmet i.

Har fundet en ældre tegning.
Markerer sted for hvor garderoben har været placeret.

• Ældre bygningsplan med markeret område, hvor en garderobe tidligere har været placeret, ses på skitsen.

Bedste svar

45x45 reglar er normalt aldrig bærende. De kan derimod have en opstrammende effekt, men da med plademateriale, som du allerede har fjernet... Tegningen viser, at det er en form for præfabhus, desværre er opløsningen for dårlig til, at man kan se noget tydeligt.

• Synes
BirgitS
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.