Hej...
Vil rive væggen under trappen ned til kælderen. Har et hus bygget i 1959.
Vi vil nu åbne op i hallen ved at rive væggen ned til kælderen og sætte et hegn eller lignende.
Ved bare ikke, om væggen bærer trappen. Er der nogen, der ved det?
Der var tapet på masonit og så træpanel....
Vil rive væggen under trappen ned til kælderen. Har et hus bygget i 1959.
Vi vil nu åbne op i hallen ved at rive væggen ned til kælderen og sætte et hegn eller lignende.
Ved bare ikke, om væggen bærer trappen. Er der nogen, der ved det?
Der var tapet på masonit og så træpanel....
De trapper jeg er stødt på hidtil bærer sig selv, altså man bygger en trappe først og så en væg, så i vores huse har det ikke været noget problem at fjerne en sådan væg. Men hvordan det ser ud hos dig, kan jeg jo selvfølgelig ikke se 
Vi fik allerede at vide, at hvis den er bærende, så kan trappen dreje sig, hvis vi fjerner den, og så kan der komme revner i huset...
Bliver mere og mere skeptisk over, om vi virkelig skal gøre det.
Bliver mere og mere skeptisk over, om vi virkelig skal gøre det.
Jeg kan ikke åbne billedet :S
Hvad er huset bygget af i øvrigt? I har vel en kælder af betonsten, antager jeg? Så det naturlige burde være at stille en "færdig" trappe der. Men selvfølgelig, det er jo muligt først at bygge en væg, som man så fastgør trappen i også selvfølgelig, men der kræves nok mere end panel og masonit.
Så riv panelen ned og se, om trappen på nogen måde er fastgjort i reglerne?
Hvad er huset bygget af i øvrigt? I har vel en kælder af betonsten, antager jeg? Så det naturlige burde være at stille en "færdig" trappe der. Men selvfølgelig, det er jo muligt først at bygge en væg, som man så fastgør trappen i også selvfølgelig, men der kræves nok mere end panel og masonit.
Så riv panelen ned og se, om trappen på nogen måde er fastgjort i reglerne?
De trapper, jeg har haft at gøre med, bærer sig selv som sagt, trappen i sig selv er tilstrækkelig, præcis som med en stige. Men det er klart, at den trappe kan være bygget på stedet af én, der bare har sat trappetrin mellem to vægge, men det ser man, hvis man fjerner panelet. Trappen kan ikke have panelet som bærende del.
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Rive letbetonvæg under vindue?
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Sand under parkettgolv - riva vägg
Golv -
Riva källarvägg under inbyggd VVB
Grund & Markarbeten -
Skal rive væg, hvad er det for et plug jeg er stødt på? (samt lidt andre overvejelser)
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Rive gulv under/ved væg
Byggematerialer & Byggeteknologi