Hej!
For at få planløsningen på plads før en større ombygning, overvejer vi at rive skorstenen ned. Der er jo nogle her på forummet, der har gjort det (MathiasS m.fl.). Det ville være sjovt at høre andres erfaringer med dette arbejde. Er det mon 10 mandags arbejde? Huset er 2 etager plus kælder, men skorstenen får lov at blive i kælderen, da den er en del af en bærende væg. Jeg ville tro, det er ca. 8 meter, der skal rives, med 8-9 kanaler.
Wigert
For at få planløsningen på plads før en større ombygning, overvejer vi at rive skorstenen ned. Der er jo nogle her på forummet, der har gjort det (MathiasS m.fl.). Det ville være sjovt at høre andres erfaringer med dette arbejde. Er det mon 10 mandags arbejde? Huset er 2 etager plus kælder, men skorstenen får lov at blive i kælderen, da den er en del af en bærende væg. Jeg ville tro, det er ca. 8 meter, der skal rives, med 8-9 kanaler.
Wigert
Har revet min skorsten. 9 piber eller noget sådan. Kan sige sådan her...
Meget arbejde meget støv men vel værd arbejdet.
Vores planløsning blev meget bedre.
Nu havde jeg lidt snyd. Havde en hjullæsser hvis skovl jeg stillede på entre trappen. Tippede ned i den med trillebøren. Fyldte en traktorslæb (rummer nok ca 8kbm) 4 gange.
Jeg er glad for, at vi ikke boede i huset da, det støver noget sindssygt meget.
Meget arbejde meget støv men vel værd arbejdet.
Vores planløsning blev meget bedre.
Nu havde jeg lidt snyd. Havde en hjullæsser hvis skovl jeg stillede på entre trappen. Tippede ned i den med trillebøren. Fyldte en traktorslæb (rummer nok ca 8kbm) 4 gange.
Jeg er glad for, at vi ikke boede i huset da, det støver noget sindssygt meget.
Hvor høj var den, og hvor lang tid tog det?thewolf sagde:Har ryddet min skorsten. 9 pipor eller noget sådan. Kan sige det her...
Meget arbejde, meget støv, men det var det værd.
Vores plansløning blev meget bedre.
Nu havde jeg lidt snyd. Havde en hjullæsser, hvis skovl jeg stillede på entre trappen. Tippede ned i den med trillebøren. Fyldte en traktorslæde (rummede nok ca. 8 kbm) 4 gange.
Jeg er glad for, at vi ikke boede i huset da, det støver noget helt vildt.
2 etager plus loft. kan ikke helt huske, hvor lang tid det tog, men det tog nogle dage.
Hvis jeg husker helt rigtigt, så havde den ingen bærende funktion. Men da vi havde fjernet den i kælderen, blev der en kant tilbage, så vi brækkede hele gulvet i kælderen op og støbte hele den plade igen. Det var ikke meningen fra starten. Men med facit i hånden er det rart med gulvvarme i hele kælderen.
Skal prøve at huske at lægge lidt billeder op... Alle billederne ligger desværre hjemme, og når jeg er hjemme, har jeg travlt...
Lige nu er det terrassebyggeri. Det er ærgerligt, at regnen øser ned, så i aften bliver det med regntøj på...
Hvis jeg husker helt rigtigt, så havde den ingen bærende funktion. Men da vi havde fjernet den i kælderen, blev der en kant tilbage, så vi brækkede hele gulvet i kælderen op og støbte hele den plade igen. Det var ikke meningen fra starten. Men med facit i hånden er det rart med gulvvarme i hele kælderen.
Skal prøve at huske at lægge lidt billeder op... Alle billederne ligger desværre hjemme, og når jeg er hjemme, har jeg travlt...
Klik her for at svare