Hej!

Vi har et rum med to stagnerede projekter, som jeg undrer mig over, om nogen har erfaring med.

I sokkelkælderen er der et soveværelse i den ene ende og en stue med pejs. Klinker med gulvvarme går fra hallen gennem en bue ind i både stue og soveværelse.

Stuen vil vi dele op til endnu et soveværelse i samme ende som pejsen, så stuen, der bliver tilbage, er i midten ved bueåbningen.

Pejsen vil vi fjerne helt og holdent. Hvordan gør man det bedst? Og hvordan dækker man skorstenskanalen til? Der er også en kanal, hvor pejsen henter luft fra naboens sokkelkælder (dobbelthus), som jeg tænker, man skal lukke.

Vi har tænkt os en slags væg, man spænder op, men hvordan fungerer det, når man vil have en dør i?

Taknemmelig for erfaringer og tips!

IMG_6964 Væggen og døren til eksisterende soveværelse, som skal spejles i modsat ende
IMG_6965 Buen til hallen samt pejsen, som skal fjernes (ingen kassette eller andet)
IMG_6960 Det, der skal blive soveværelse, den nye væg skal gå fra højre om buen til højre om vinduet
En hvid dør i et rum med træloft, klinkegulv og bueindgang til en hall. En stikkontakt og lyskontakt er synlige på væggen. Øvergang mellem stue og entre med åben pejs til højre, som skal fjernes. Flisegulv med opvarmning. Stue med klinkergulv, åben pejs til venstre, mørk tapetvæg med rørstabler og vindue til højre.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.