Jeg rev det gamle, dårligt opstillede fyrretræspanellof ned. Heller ikke endenotet, for at opstramme direkte med laser.æ og nyt indvendigt loft. Det bliver lidt for lavt til loftet. Ca. 2.10 før. Jeg overvejer, om det er værd at gøre det for at få højden op ved at rive endnu en omgang ned? Så ryger spån og alt gammelt skidt ned, så der bliver endnu mere arbejde. Jeg målte det laveste punkt ud med laser og satte en regel der. Det bliver underligt mod døråbningerne. Og svært at liste pænt.
Bemærk også metalstykkerne, jeg fandt. Ser ud til at have en slags funktion til at holde brædderne oppe.
Bemærk også metalstykkerne, jeg fandt. Ser ud til at have en slags funktion til at holde brædderne oppe.
Du ser ud til at have en god bøjning i loftet, hvis du har klaret... hvad det nu er.
kan du ikke lade laveste punkt være nul og så save lange kiler af type 45x45?
Bliver en hel del måling, men absolut muligt og ikke alt for svært, din nye højde bliver overkanten af lægten du har sat nu minus gipsen eller hvad du skal have i loftet.
kan du ikke lade laveste punkt være nul og så save lange kiler af type 45x45?
Bliver en hel del måling, men absolut muligt og ikke alt for svært, din nye højde bliver overkanten af lægten du har sat nu minus gipsen eller hvad du skal have i loftet.
Ja det var jo en ide. Jo det kommer jo blive en del savearbejde, hvis man gør sådan.
Jeg har pakket med masonit i høj for at få den i vater. Reglen er sat på det højeste punkt. Men midt i rummet er forskellen ikke så meget. Det hænger ned og er højere i siderne. Jeg overvejer næsten, om det er en ide at presse gulvet op med donkraft og lægge forstærkninger på gulvbjælkelaget.
Jeg har pakket med masonit i høj for at få den i vater. Reglen er sat på det højeste punkt. Men midt i rummet er forskellen ikke så meget. Det hænger ned og er højere i siderne. Jeg overvejer næsten, om det er en ide at presse gulvet op med donkraft og lægge forstærkninger på gulvbjælkelaget.
Medlem
· Västernorrland
· 11 696 indlæg
Ser jo ud til at være et gammelt hus............skal alting da være i niveau og helt lige? Det hører jo ligesom til, at det er skævt og vind.
Nej egentlig ikke. Men det halvdårligt grundede spartel i endetræ skæve loft prydede ikke sin plads. Havde det været gammel perlespor, som var skæv men nogenlunde jævn i enderne, bare at male over, havde det fået lov at blive siddende. Nu så jeg, hvorfor loftet hænger ned. Udskåret ordentligt i bjælkelaget for afløbet. Og måske ikke så godt forstærket. Donkraft og lidt forstærkning tror jeg.
havde en lignende situation, meget skævt tag og ret lav loftshøjde. satte bare nyt spontet tømmer over det gamle, tænkte at skævheden hørte til charmen. skal man ikke trække en masse ny el i loftet til spots og lignende føles det unødvendigt at lægte ned.
Klik her for at svare