Hej!

Jeg har for nylig købt et solidt tømmerhus i 1 plan plus kælder, som skal renoveres en del indvendigt, og jeg undrer mig over, om nogen kunne have en idé om muren ifølge vedhæftede billeder er bærende. Jeg vil selvfølgelig kontakte en bygningsingeniør, men den vi har i familien, er i øjeblikket alt for bange for Covid-19 og vil vente med besøg, indtil pandemien har lagt sig (herren i spørgsmålet er 76 år).

Er muren bærende, vil der blive sat en limtræsbjælke op, ellers vil den blot blive fjernet.

Tak på forhånd
Mvh Jonas.

• Plantegning af stueetage med en markeret væg mellem spiseområde og køkken, muligvis bærende.
  • Plantegning af et hus, hvor en væg mellem spiseområde og køkken er markeret med rød cirkel.
  • Plantegning af hus med rødt markeret væg, muligvis bærende, mellem rum mærket "SOVRUM" og "MAT-PLATS".
  • Gang i tømmerhus med synlig bjælke og stolpe, delvist åbent til køkken. Tæppe på gulvet, stol og støvsuger til venstre.
  • En indendørs korridor med en støvsuger, stol og åbning til et tilstødende rum med hvide stole og et billede på væggen.
  • En indendørs væg i et tømmerhus med tæppebelagt gulv og træpaneler. Væggen har kroge med tekstiler og en døråbning, muligvis bærende.
Spær ligger altså i denne retning.

• Plan af stueetagen med røde linjer markerer retningen af spærene.
Nogen sektionsritning? Hvordan ser spær ud?

Lulaua Lulaua sagde:
Nogen sektionsritning? Hvordan ser tagspærene ud?
Jeg indså, at en del information mangler, jeg fotograferer flere tegninger og tagspær, når jeg kommer hjem fra arbejde

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.