Hej!
Jeg har for nylig købt et solidt tømmerhus i 1 plan plus kælder, som skal renoveres en del indvendigt, og jeg undrer mig over, om nogen kunne have en idé om muren ifølge vedhæftede billeder er bærende. Jeg vil selvfølgelig kontakte en bygningsingeniør, men den vi har i familien, er i øjeblikket alt for bange for Covid-19 og vil vente med besøg, indtil pandemien har lagt sig (herren i spørgsmålet er 76 år).
Er muren bærende, vil der blive sat en limtræsbjælke op, ellers vil den blot blive fjernet.
Tak på forhånd
Mvh Jonas.
Jeg har for nylig købt et solidt tømmerhus i 1 plan plus kælder, som skal renoveres en del indvendigt, og jeg undrer mig over, om nogen kunne have en idé om muren ifølge vedhæftede billeder er bærende. Jeg vil selvfølgelig kontakte en bygningsingeniør, men den vi har i familien, er i øjeblikket alt for bange for Covid-19 og vil vente med besøg, indtil pandemien har lagt sig (herren i spørgsmålet er 76 år).
Er muren bærende, vil der blive sat en limtræsbjælke op, ellers vil den blot blive fjernet.
Tak på forhånd
Mvh Jonas.
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Riva och bygga upp ny icke-bärande innervägg
Utbyggnad och tillbyggnad -
Rive pejs og bygge skillevæg på klinker med gulvvarme
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Rive indervæg (bærende?) - Spiser min hat!
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Riva innervägg mellan kök och vardagsrum.
Golv -
Omkostninger for at rive en indervæg ned og bygge en ny med hjælp fra håndværkere
Byggematerialer & Byggeteknologi