Hej!
Vi vil rive en væg i huset vi har tænkt på at købe og undrer os om nogen her kan hjælpe os med at se om den væg vi vil fjerne er bærende!?
Væggen det drejer sig om er den mellem køkken og stuen på overetagen "stueetage på retningen", længden vi har tænkt på at fjerne er ca. 6-7 meter..

Mvh Admir Arkitekttegning af et to-etagers hus med plantegning og forskellige elevationer, viser vægpositioner og dimensioner mellem køkken og stue.

Huset har fritbærende spær af fagværkstype så ingen vægge på overetagen er bærende.

• Synes
Dan_Johansson
  • Laddar…
Hej!
Tak for hurtigt svar
Jeg har læst husets Tekniske Beskrivelse, og der står, at indervæggen er bærende, så det var derfor, jeg undrede mig. Jeg vedhæfter et billede af den og håber, du kan tyde det bedre end mig!
En teknisk beskrivelse af huskonstruktion med detaljer om materialer som Lecabetong og Ytong til vægge, og information om bjælkedimensioner.

Den tilsvarende væg på etagen under er bærende.

Det er en konsekvens af, at nogen har udfyldt en blanket, der ikke er tilpasset situationen. Det er ikke noget at bekymre sig om.

• Synes
Dan_Johansson
  • Laddar…
Væggene i stueetagen skal kunne bære bjælkelaget mellem stueetage og overetage. Det påvirkes ikke af, hvordan spærerne er udformet.

• Synes
Dan_Johansson
  • Laddar…
Jeg er så taknemmelig for jeres hurtige svar.
Stort stort tak..
Så med andre ord er det bare at rive væggen ned og få en åben plads uden nogen bjælker eller stolper, der er i vejen!?

Ja.

• Synes
Admir1980
  • Laddar…
Hvilken gruppe og hvilken håndtering, mange tak..

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.