Hej alle kyndige!
Har lige hentet nøglerne til min nye lejlighed i en 30'er ejendom og vil åbne op mellem køkken og stue.
Væggen er bygget i stenblokke med hvad der ser ud til at være noget puds/mørtel imellem.
Stødte hurtigt på et problem, da der var trukket en elledning skråt i væggen, som jeg selvfølgelig kappede over og slukkede for strømmen for mig selv.
Nu til mit spørgsmål, kan der være flere problemer med denne væg? Ifølge tegningen har den ingen bærende funktion. Den er svær at save i, selv med savklinge til tegl/mørtel.
Har bestemt mig for at få en professionel til at gøre det for mig, men er der noget, jeg bør tænke på?
Tak indtil videre!
Har lige hentet nøglerne til min nye lejlighed i en 30'er ejendom og vil åbne op mellem køkken og stue.
Væggen er bygget i stenblokke med hvad der ser ud til at være noget puds/mørtel imellem.
Stødte hurtigt på et problem, da der var trukket en elledning skråt i væggen, som jeg selvfølgelig kappede over og slukkede for strømmen for mig selv.
Nu til mit spørgsmål, kan der være flere problemer med denne væg? Ifølge tegningen har den ingen bærende funktion. Den er svær at save i, selv med savklinge til tegl/mørtel.
Har bestemt mig for at få en professionel til at gøre det for mig, men er der noget, jeg bør tænke på?
Tak indtil videre!
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Jeg kan ikke læse ud af tegningen, at væggen ikke er bærende. For det behøves mere information, især hvordan bjælkelaget ovenover er lavet. Sandsynligvis behøves også en eller anden form for konstruktions tegning.
Væggen ser ud til at være af slaggersten, støver noget sindssygt. Men er ganske let at save ned med en sådan her https://www.byggmax.se/hultafors-be...iRm1g9pdGd-qh22HQvXwwRoCkMMQAvD_BwE#913=14994.... eller lignende. Ang. væggens bærdygtighed eller ej, så er jeg ikke den rette person til at udtale mig 
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Med disse tegninger klargøres alt. Der er et træbjælkelag ovenover, og man ser bjælkenes retning og dimensioner. Så kan din væg ikke være bærende.
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Riva vägg med lättbetong i lgh från 1963
Övrigt husrelaterat -
Hvordan ved jeg om jeg kan rive en væg?
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Installation af radiatorer i kælder med opregulerede vægge. Rive inden
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Riva del av vägg i lägenhet
Planlösningar -
Riva vägg i 30-tals plankhus. Är den bärande eller ej?
Planlösningar