Hej.
Jeg har lige købt en lejlighed. Men jeg kan ikke lide plantegningen så meget, væggen mellem stuen og køkkenet vil jeg gerne rive ned for at få det mere åbent og luftigere.
Ifølge ejendomsmægleren skulle denne væg ikke være bærende, så det skulle ikke være noget problem.

Væggen er i beton, og jeg undrer mig simpelthen over, hvordan man skal gøre for at rive den ned på den bedste måde.

Hvad bør man tænke på?
Tager det lang tid?

Taknemmelig for svar

Hav det godt alle sammen
//niclas

Okay.
Jeg tænkte at afsætte omkring 2 dage til dette. Eftersom jeg lige har købt lejligheden, så tænkte jeg at fikse det først, så slipper man for at bo i støvet. Men hvis man tager det billigere alternativ, hvor der bliver en masse støv, det må alligevel være muligt at gøre rent, så man slipper af med det.

tak for hjælpen!

går jo stille oppe en stor støvsuger med udsugning typ industrimodel der suger meget støv op mens man kapper, har brugt sådanne når jeg har været med og revet i gamle huse med puds.
glem ikke ansigtsmaske ;)

Mikael_L
Hvis den ikke er bærende, er den virkelig lavet af beton, og ikke letbeton?

Findes der støvmåler til leje hos f.eks. cramo.
Har du tjekket med foreningen, om du
må ændre plantegningen, som du vil?

Mvh Putte

Jeg undrer mig også....
Ikke-bærende væg i beton i etagebyggeri, findes det?

Tjek også gerne med foreningen, om der er el i væggen, eller i værste fald vand.
Vi gjorde det, da vi skulle rive en væg lavet af slaggplader i et hus fra 1945, men det hjalp ikke. Foreningen gav sin tilladelse og sagde, at al el på den væg var trukket udenpå. (For der var lidt el på væggen også.) Så da vi begyndte at rive væggen, viste det sig, at selve knudepunktet for al el i hele lejligheden fandtes øverst i den væg. :-?

/pinebar

• Synes
Torpet
  • Laddar…
Hej.
jo, det er vel næsten mest sandsynligt, at væggen er af letbeton eller anden porøs beton.
Foreningen skal jeg tjekke med, men det burde ikke være noget problem, da andre lejligheder med samme plantegning har lavet denne indgriben.

Så vidt jeg kan huske, burde der ikke gå nogen el i den væg, heller ikke vand for den sags skyld.

tak for alle tips!

Hvis det er letbeton eller lignende, så brug en bajonetsav.

niclas_niclas sagde:
Ifølge mægleren så skulle denne væg ikke være bærende, så det skulle ikke være noget problem.
Jeg ville nok tjekke med en anden om væggen er bærende eller ej. Mæglere har deres fordele, men langt fra alle har kompetencerne til at afgøre om en væg er bærende eller ikke.

hvad angår støv. Sidst jeg var og lejede maskine så jeg en ting jeg aldrig havde set før. Det var en støvsuger som så ud som et stykke væg ca 1 kvm. Den havde en stor filteroverflade og sugede over hele overfladen.

Ideen var, at man stiller den op i nærheden af arbejdspladsen, og tilsyneladende så blæser den frisk støvfri luft ud på bagsiden.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.