Hej! Bor i en 1920-tals lejlighed og planlægger at rive en mindre væg ned ca. 120 bred og indser nu, efter at vi har fjernet garderober, at en del er betonvæg. Vi får snart en håndværker herhen og blev nu lidt nervøs for, at der skal blive noget rod med dette. Vi har banket på den anden side i rummet, da det lød hult, og dermed troet, at det er relativt enkelt at fjerne. Hvordan ved man, om den kan være bærende? Jeg vil ringe til bygningskontoret i morgen og se, om man kan få fat i tegningen. Kan håndværkeren vurdere, om det går at rive den ned, eller behøver jeg få tegningen først? Tak for tips 😊
Kræves bestyrelsens godkendelse, hvis den er bærende. De vil garanteret have en udtalelse fra en konstruktør i så fald.M Malinovich sagde:Hej! Bor i 1920-tals lejlighed og planlægger at rive en mindre væg på ca 120 bred ned og indser nu, efter at vi har fjernet skabe, at en del er betonvæg. Vi får snart besøg af håndværkere og blev nu lidt nervøse for, at der skal blive noget bøvl med det. Vi har banket på den anden side i rummet, da det lød hult, og derfor troede vi, at det var relativt nemt at fjerne. Hvordan ved man, om den kan være bærende? Jeg ringer til stadsbyggnadskontoret i morgen og ser, om man kan få fat i en tegning. Kan håndværkeren vurdere, om det kan lade sig gøre at rive den, eller skal jeg have tegningen først? Tak for tips 😊
Jeg skulle have talt med bestyrelsen. Forstår hvis det bliver dyrt at sende håndværkerne tilbage, men hvis du laver fejl, kan det vel blive endnu dyrere. Jeg har aldrig gjort sådan noget, men jeg ville heller aldrig have turdet 
Klik her for at svare