Hej!
Jeg skal bygge om mit køkken, og planen er at rive en væg ned samt afkoble gassen, da jeg vil skifte til elkomfur. Jeg tror dog, at gasrøret er i væggen og undrer mig over, om I har tips til, hvordan jeg skal gå frem?
Bør man rive væggen eller tage hånd om gassen først? Eller skal jeg sørge for, at håndværkerne er på plads for at rive væggen ned samtidig med, at gasinstallatøren er der?
Vedhæfter et billede af, hvordan røret sidder.
Mange tak!
Pernilla
Jeg skal bygge om mit køkken, og planen er at rive en væg ned samt afkoble gassen, da jeg vil skifte til elkomfur. Jeg tror dog, at gasrøret er i væggen og undrer mig over, om I har tips til, hvordan jeg skal gå frem?
Bør man rive væggen eller tage hånd om gassen først? Eller skal jeg sørge for, at håndværkerne er på plads for at rive væggen ned samtidig med, at gasinstallatøren er der?
Vedhæfter et billede af, hvordan røret sidder.
Mange tak!
Pernilla
Ja præcis det er en lejlighed. Fik svar fra en gasinstallatør som også skrev at det kan være så stammen går derC cpalm sagde:
Tack! Hoppas verkligen på det!A andersda sagde:
Tak! Godt at vide. Håber på at jeg ikke bliver fanget med gaskomfur. Har haft det i mange år og foretrækker induktion. Har spurgt foreningen så krydser fingre!Isakare sagde:
Ja, det er bedre at spørge først, der er en del, der ikke har undersøgt sagen, og står så med kogeplade/ovn, som ikke kan bruges, og det bliver lidt kedeligt.P prunila sagde:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 251 indlæg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48,251 indlæg
Kan du tage et foto af din eltavle (sikringsskab), så burde det være muligt at se, om du har mulighed for at tilslutte en trefaset komfur. Hvis du kun kan have et enfaset komfur og desuden med lav effekt (sikring med lav ampere), så bliver du begrænset i, hvordan du kan bruge elkomfuret.P prunila sagde:
Det er desværre kun enfase. Men elektrikeren sagde, at det var muligt at tilslutte induktion alligevel, men at man ikke kan bruge boost-effekten.BirgitS sagde:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 251 indlæg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48,251 indlæg
Det der er jo en moderne elcentral.
Findes der nogen gruppefortegnelse som forklarer hvad nummer 3 bruges til?
Det ser jo mest ud som tre forskellige faser som skal bruges til et komfur.
Et foto hvor man kan se den højre del af øvre række lige forfra kan være godt også.
Hvis det kun er enfase på 20 A til komfuret, så er det mere end bare boost-funktionen der ikke kan bruges uden flere begrænsninger..
Findes der nogen gruppefortegnelse som forklarer hvad nummer 3 bruges til?
Det ser jo mest ud som tre forskellige faser som skal bruges til et komfur.
Et foto hvor man kan se den højre del af øvre række lige forfra kan være godt også.
Hvis det kun er enfase på 20 A til komfuret, så er det mere end bare boost-funktionen der ikke kan bruges uden flere begrænsninger..
Aha men det lyder jo godt, at den er moderne! Tusind takBirgitS sagde:
Det der er jo en moderne elcentral.
Findes der en gruppeforklaring, der forklarer, hvad nummer 3 bruges til?
Det ser jo mest ud som tre forskellige faser, der skal bruges til et komfur.
Et foto, hvor man kan se den højre del af øverste række lige forfra, kan også være godt.
Hvis der kun er enfaset på 20 A til komfuret, så er det mere end bare boost-funktionen, der ikke kan bruges, da der bliver flere begrænsninger..
Ja, han nævnte, at man måske ikke kan have alle plader i gang samtidigt, men det har jeg aldrig. Tror du, at der er noget andet, som måske ikke fungerer?
Det ser ud til at være trefas ind til lejligheden i hvert fald. Så skal man måske trække nyt kabel fra centralen til komfuret, men det er måske ikke noget stort arbejde, når man alligevel river ned og bygger nyt?
Ah hvor glad jeg bliver! Elektrikeren kommer til at skulle trække om i hvert fald. Så dejligt at vide, at det højst sandsynligt er trefase da!useless sagde:
Spørg en kok hvad han synes om induktion!P prunila sagde:
Da Per Morberg var i TV4 studio og lavede mad, sagde han om kogepladen ”hvad er det for noget skidt, smid det ud og få et ordentligt komfur med gas”
Bemærk at det ikke er induktion kogeplade i et madlavningsprogram men glaskeramisk med halogen!