Er der nogen, der har en god tegning på, hvordan man bygger enkle/stabile pallbukke?
/
M

L
Det enkleste.
Sav 4 ben til. Sav en bræt til på 120. Søm en liste fast i nederkanten på brættet.
Nu kan du slå det første ben på. Benet vil ikke gå lige ned, men det hælder udad. Pga listen.

• Synes
tinyhaus
  • Laddar…
Krilleman
Det var vel ikke det enkleste Lolight?!

Har man ubegrænset med penge er det jo nemmest at købe flere:
http://www.olmab.se/products.php?cid=95&pid=308

Stabile som bare pokker. Jeg har haft mine til flere fester som serveringsbord (masonit på SJ-pallen dog) man kan jo spilde groggen, hvis der kun er almindelig voksdug på pallerne!! ;)

• Synes
Göran Almqvist2
  • Laddar…
Jeg laver mine udelukkende af 28x70 tømmer.
En liggende og en på højkant skrues i hinanden for at få overlæggeren.
Skruer fire ben, som så bliver skrå, med fire skruer i hvert ben.
Færdig!

Disse er suveræne, da de kan stables og er lette at bære.
Jeg er selv forbløffet over, hvad disse kan holde til, i hvert fald adskillige hundrede kilo.
Har haft et par i 5 år, rigeligt brugt i min virksomhed. De viser stadig ingen tegn på at være ustabile.

• Synes
Holyhaze og 1 anden
  • Laddar…
AG A sagde:
Jeg laver mine udelukkende af 28x70 træ.
En liggende og en på højkant skrues i hinanden for at få overliggeren.
Skruer fire ben, som dermed bliver skrå, med fire skruer i hvert ben.
Færdig!
Ingen "tværstang" mellem benene på hver ends bredde som synes at være almindeligt?
Lyder meget enkelt og praktisk, skal prøves ved lejlighed. Jeg kan godt lide, at de kan stables. :thumbup:

AG A sagde:
Jeg laver mine kun af 28x70 træ.
En liggende og en på højkant skrues i hinanden for at få overlæggeren.
Skrue fire ben, som så bliver skrånende, med fire skruer i hvert ben.
Klart!

Disse er suveræne, da de kan stables og er lette at bære.
Jeg er selv overrasket over, hvad disse kan holde til, i hvert fald adskillige hundrede kilo.
Har haft et par i 5 år, rigeligt brugte i min firma. De viser stadig ikke tegn på at være vaklende.
Kan du ofre et billede?

Men jeg er enig, glespanel er det rigtige all-round-træ: :thumbup:

jac sagde:
Ingen "tværslå" mellem benene på hver kortside som ser ud til at være almindeligt?
Lyder meget enkelt og praktisk, skal testes ved lejlighed. Jeg kan godt lide stablbarheden. :thumbup:
Ingen tværslår, eller andet, end det jeg har skrevet.

KnockOnWood sagde:
Kan du offra en bild?

Men jeg er enig, letvægtsplade er det rigtige all-round-træ :thumbup:
Om du kan holde dig til i morgen tidlig :)

KnockOnWood sagde:
Kan du ofre et billede?

Men jeg er enig, glespanel er det rigtige all-round-træ :thumbup:
Her kommer det lovede billede. Skruede en ny sammen, da den ene var på arbejdet.
Bukkene er lavet af 6 stk. 80 cm lange 28x70, skruet med 55mm trallskruv.

To træbukker står på græsset, en gammel med skilt og en ny, lavet af 80 cm lange 28x70-stykker monteret med 55 mm terrasse-skruer.
Træbukke lavet af 6 stykker 80 cm 28x70 træ, skruet sammen med 55 mm terrasse-skruer og placeret på en græsplæne.
Træbukk lavet af 6 stykker 80 cm lange 28x70 træplanker, samlet med 55 mm terrasse-skruer, stående på en græsplæne i solskin.

• Synes
hulingen og 7 andre
  • Laddar…
Byg sådanne her. Nemt at skifte reglen øverst, hvis du har beskadiget den.

Stabil savbuk lavet af træ, designet til let udskiftning af den øverste planke, placeret på en solrig terrasse.

• Synes
hulingen og 3 andre
  • Laddar…

• Synes
Savolax og 3 andre
  • Laddar…
Tænk at det skal tage FEM år for at få lavet en enkel instruktionsvideo :surprised:

• Synes
Norrlandskusten
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.