Efter den årlige vask af altan med højtryksrenser opdagede vi, at der dryppede vand fra samlingen mellem væg og loft omtrent lige under altandøren. I øvrigt er der liggende panel nogle decimeter ned under altanen, men jeg indså, at der under døren kun er en ubeskyttet regel, så jeg mistænker det er der det er løbet ned. Antager at der burde have siddet en plade der som beskyttelse? Lidt usikker på konstruktionen med støbt fundament og hvordan man fastgør trærammen ovenpå, er der risiko for vandskade? Jeg tænker, at i gulvet som ligger indenfor er der også isolering. Ved dog ikke hvor langt ind den ligger. Døren har jo en karm, så der burde jo være et spænd. Taknemmelig for tanker, lignende erfaringer og så videre.

Et billede ville have gjort det lettere.

• Synes
Fadai
  • Laddar…
Trægulv på terrasse med rød pil peger mod hvid fransk dør. Mørk træbeklædning og lamper på hver side af døren. Reflektion af træer i glas. sorry, troede den var med..:oops:

Mener du, at der ikke findes nogen tröskelplåt/bleck?

Der sidder en tynd plade på døren, men intet der dækker, det er ubehandlet regel, der lyser igennem ved pilen.

Så er det nok forkert. Vandet løber sikkert direkte ind i væggen.

Spørgsmålet er egentlig, hvad der bør ske nu. Kan jeg håbe, at vandet "bare" har fulgt reglen og væggen ned, og så snart vandstrømmen stopper, vil det tørre af sig selv, eller er der risiko for, at vandet er samlet/optaget i isoleringen, og jeg skal rive gulvet op..?

Ja, det er muligt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.