Hej!
Vi har lige renoveret stuen. Fjernet tapeter, slebet, helspartlet, sat op papirstrimler og fixet efter alle kunstens regler.
Vi grundmalede og derefter malet to lag vægmaling. Efter to dage er strimlerne begyndt at løsne sig eller revne midt i.
Det sker på næsten alle strimler.
Kan dette have med sætningsrevner i huset at gøre, eller er vi bare dårlige?, hehe.
Huset er fra 1940, betonkælder og bygget på klippe. Hjørne af væg ved siden af vindue med revner i overfladen efter renovering i et hus fra 1940. Sprækkede remser på en nymalede væg i et renoveret rum.

JanneJanne123
Hvordan fastgjorde I papirstrimlen? Anbefalet for amatører er jo at lime strimlen med vådrumslim, da det i hvert fald efter min mening er ret svært at få det til at fungere med spartel.

Er det gips, eller hvilket materiale har I i væggen?

Det er spånplade, som de tidligere ejere havde sat op, som vi spartlede ovenpå, de sagde i K-rauta, at det ville gå fint.
Vi spartlede et lag, pressede strimlen fast og derefter spartlede den ind i strimlen.

JanneJanne123
Ok, ja så ser det desværre ud som om, at I ikke lykkedes med at få fastgjort strimlen ordentligt i spartelmassen. Har selv oplevet dette, og under slibearbejdet så det godt ud, men da malingen fugtede overfladen, gav strimlerne slip. Efter det har jeg altid brugt vådrumslim, og det har, peppar peppar, ikke svigtet mig.

• Synes
Blå_bär
  • Laddar…
Spånplade er jo ikke optimalt til at få samlingerne til at holde, vil de sprække, gør de det. Så ville det nok have siddet bedre med vådrumsklæber.

Okay men hvad skal vi gøre? Skal vi tage afsted og starte forfra eller?

JanneJanne123
Ja, selv om det svider er det nok det eneste rigtige, tror I får svært ved at redde det der. Min erfaring med spånplade som yderste vægmateriale er begrænset, så jeg ville prøve på en samling og udføre alle trin på den for at se, at det fungerer, inden jeg gik i gang med hele rummet.

Eller renoveringstapet måske.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.