Hej!
Håber jeg placerede dette det rigtige sted.
Jeg har et plankeværk rundt om gården, som skønnes at være omkring 3 år gammelt. På et sted har jeg en låge, der holdes oppe af to store træbjælker på hver side. Disse bjælker har fået ret dybe sprækker i sig.
Mit spørgsmål er, bør man udbedre dette, og hvad kan man i så fald gøre? Lige hvad angår udseendet, så bekymrer det mig ikke, at disse sprækker findes.
Normalt ville jeg svare Næ, men eftersom stolpen på billedet sidder på hængselssiden — og dermed bevæger sig lidt med porten — kommer sagen i en lidt anden situation.
At udskifte den er sandsynligvis bedst. Hvis det af en eller anden grund ikke er en mulighed, så påfør trælim i sprækken og skru derefter fra begge sider på 3-4 punkter, så burde det holde.