X
Hej!
Håber jeg placerede dette det rigtige sted.
Jeg har et plankeværk rundt om gården, som skønnes at være omkring 3 år gammelt. På et sted har jeg en låge, der holdes oppe af to store træbjælker på hver side. Disse bjælker har fået ret dybe sprækker i sig.

Mit spørgsmål er, bør man udbedre dette, og hvad kan man i så fald gøre? Lige hvad angår udseendet, så bekymrer det mig ikke, at disse sprækker findes.

Grind af træ med dybe revner, holdt oppe af to store træbjælker, ved siden af et hus med antenne og stenbelagt jord foran.

Træport med store lodrette bjælker, der viser dybe revner.
 
Senest redigeret:

Bedste svar

Normalt ville jeg svare Næ, men eftersom stolpen på billedet sidder på hængselssiden — og dermed bevæger sig lidt med porten — kommer sagen i en lidt anden situation.

At udskifte den er sandsynligvis bedst. Hvis det af en eller anden grund ikke er en mulighed, så påfør trælim i sprækken og skru derefter fra begge sider på 3-4 punkter, så burde det holde.
 
  • Synes
Xole
  • Laddar…
Jeg ville ikke have gjort noget...

Hvis det skulle begynde at røre sig, ville jeg have sat et par bandjern (store slangeklemmer) rundt om stolpen.

Ville vel kunne sætte et par gangstænger med skiver og møtrik også.

/ATW
 
  • Synes
Xole
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.