Hej håber nogen derude kan hjælpe mig med nogle overvejelser!
Vi har anskaffet en kælderlokale, som vi skal rengøre og renovere til kontor. Lokalet har malede betonvægge og klinkegulv. Væggene ser fine ud bortset fra revnen i hjørnet af et rum og maling, der er løsnet oppe ved loftet i et andet.
1: Vi vil grovrengøre. Kan man moppe gulvet som vanligt tæt på væggene uden at være bange for fugtskader? Og HVORDAN forbereder/renser jeg væggen før maling? Skal man rengøre væggen? (Vi tænkte især på at male en af væggene, som er grå, til hvid og ordne revner)
2: Kan jeg bruge spartelmasse til at fylde revnerne/ujævnhederne og derefter male over? Hvilken slags spartelmasse skal jeg bruge?
3: Kan man male på sådanne isolerede rør? (Som på billedet) Hvis ja, kræves der en speciel slags maling?
Jeg er utrolig taknemmelig for svar på mine spørgsmål og også andre tips og tricks, I måtte have
Kig efter hvilken farve væggene er malet med i dag, før du køber maling. Kælder væggene bør ikke repareres med spartelmasse, til små opgaver fungerer husfix godt. De grå rør bliver svære at få pæne ved maling.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.