Hej.
Et byggefirma renoverede stuen med gipsplader på vægge og loft (der var tapet på væggene før).
Vi har hængt vasketøjet på en bærbar "tørrestativ", en der kan klappes sammen. Nu er der kommet en revne på gipsvæggen, på 10 centimeter. Vaskerummet er under renovering, derfor kan vi ikke bruge rummet.
Vi vasker 3-4 maskiner om ugen.
Har det noget med vasketøjet at gøre?
Det kan tilføjes, at vasketøjet er næsten tørt, når vi hænger det op. Der er cirka 1 meter til væggen, der har revnet.
Renoveringen blev gjort for 2 år siden. Gipspladerne er 6 mm tykke.
Kan en mulig luftaffugter afhjælpe problemet?
Håber nogen kan hjælpe mig med, om det er firmaet, jeg skal klage til, eller om det er vasketøjet, der gør dette.
Et byggefirma renoverede stuen med gipsplader på vægge og loft (der var tapet på væggene før).
Vi har hængt vasketøjet på en bærbar "tørrestativ", en der kan klappes sammen. Nu er der kommet en revne på gipsvæggen, på 10 centimeter. Vaskerummet er under renovering, derfor kan vi ikke bruge rummet.
Vi vasker 3-4 maskiner om ugen.
Har det noget med vasketøjet at gøre?
Det kan tilføjes, at vasketøjet er næsten tørt, når vi hænger det op. Der er cirka 1 meter til væggen, der har revnet.
Renoveringen blev gjort for 2 år siden. Gipspladerne er 6 mm tykke.
Kan en mulig luftaffugter afhjælpe problemet?
Håber nogen kan hjælpe mig med, om det er firmaet, jeg skal klage til, eller om det er vasketøjet, der gør dette.
Ok. Det er overmalet. Kan ikke ses. Vi malede nok over det med tynd maling.
Skrev forkert om vasketøjet, det er vådt, det er ikke næsten tørt.
Du tror ikke vasketøjet påvirker pladerne.
Har købt en affugter for at tørre vasketøjet hurtigere. Er affugter noget at have, når vaskerummet er færdigt. Vaskerummet er i kælderen.
Skrev forkert om vasketøjet, det er vådt, det er ikke næsten tørt.
Du tror ikke vasketøjet påvirker pladerne.
Har købt en affugter for at tørre vasketøjet hurtigere. Er affugter noget at have, når vaskerummet er færdigt. Vaskerummet er i kælderen.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 211 indlæg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48,211 indlæg
Hvad er der bagved renoveringsgipsen?
Noget træ som er blevet usædvanligt opvarmet i løbet af sommeren og dermed krympet usædvanligt meget, eller at det på en anden måde har bevæget sig meget bagved så gipsen ikke har kunnet modstå det?
Noget træ som er blevet usædvanligt opvarmet i løbet af sommeren og dermed krympet usædvanligt meget, eller at det på en anden måde har bevæget sig meget bagved så gipsen ikke har kunnet modstå det?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 211 indlæg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48,211 indlæg
Hvis der var tapet på gips, lyder det usædvanligt at sætte op renoveringsgips, da renoveringsgips normalt kun sættes op, hvis der er store ujævnheder. Hvor gammelt er huset?
Gips er meget stabilt og påvirkes meget lidt af fugt og varme.
Gips er meget stabilt og påvirkes meget lidt af fugt og varme.
Klik her for at svare