Hej

Jeg skal indrette loftet på et gammelt hus og undrer over, hvad der er lettest for at rette gulvet op, eller om det overhovedet er nødvendigt.

Der ligger i dag et plankegulv, 20-25 cm brede planker. Gulvet hælder ca 10 cm mest over 4 m fra den ene gavl.

1. Skal jeg tage det gamle plankegulv op og skrue og lime reglar på siderne af det gamle gulv og derefter på med spredt panel og gulvvarme og gulv. (meget arbejde, det er ca 100 m2)

2. Skal jeg flydespartle hele overfladen (dyrt og tungt) og lægge gulvvarme i flydespartlen.

3. Lade hældningen være og leve med den, spikre spredt panel direkte på det gamle gulv og gulvvarme og gulv.

4. En anden løsning?

Jeg overvejer at lægge massivt fyrretræsgulv.

Hvad synes I?

Hvis det slår så meget som 10 cm, ville jeg rette op på gulvet. Jeg ville have valgt alternativ 1. Det er måske ikke hele overfladen, der behøver at blive rettet op?

Hvis du skal lægge gulvvarme, tror jeg ikke, at du kan have et tykt massivt fyrretræsgulv. Det er for tykt til, at varmen kan komme ordentligt op. Men dette har du måske allerede styr på.

Det går ikke at give nogle gode råd uden bedre information om, hvordan bjælkelaget ser ud. I værste fald må du løfte på en gulvbrædt. Man behøver at vide gulvbjælkerens dimensioner, spændvidde (længde) og c/c-afstand. Husets alder er altid godt at kende til. Det kan ske, at bjælkelaget behøver at blive forstærket. Gamle loftsrum plejer ikke at være bygget til større belastninger. Tanken om gulvvarme synes jeg, du skal slippe direkte.

• Synes
petterovski
  • Laddar…
L
Hvordan gik du videre med projektet? Nysgerrig pga egen uinredd vind :)

Hej igen Jeg er ikke kommet videre endnu. Ved ikke om jeg skal tage gulvet op og rette det (det er jo 100m2, så det bliver meget arbejde) Egentlig vil jeg beholde det gamle og rette det ovenfra cc målet på gulvbjælkerne er 110 cm og de er kraftige 90 *200. Er der nogen mening om løsning så vær venlig at give mig det nogen ??? Jeg har fliser opad.

Ret gulvet oven, f.eks. Nivell system. Derefter gulvspån ovenpå det.
Det er også muligt at opnå samme resultat ved at understøtte 45mm regel, så alt ligger i niveau. Sørg for at fastgøre alt. Glem ikke isolering, ellers lyder det hult.

• Synes
Rick.
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.