Jeg har fjernet en muret letbetonvæg i køkkenet. I loftet og på væggen opstod der en 2-4 cm dyb og ca. 15 cm bred sprække, som jeg gerne vil lukke.

Huset er et 30'er hus og det eksisterende loft (som altså skal lappes sammen) har et puslag på ca. 4 cm, som er armeret med noget der ligner sivstrå/blomsterpinde. Ovenover puslaget er der et (ikke bærende) brædderlag.

Jeg har købt pudsemørtel, som fungerer udmærket til at få vægsprækken lukket, men i loftet kan jeg ikke få det til at hæfte på træet / VP-rørene (som er nyopsatte i samlingen). Jeg kan få mindre "klumper" til at hæfte, men det meste mørtel falder bare ned på gulvet igen. Jeg formoder, at jeg skal armere eller gøre noget, der kan få pussen til at hæfte.

Tip / idéer modtages med stor tak!
 
Gypsym naturgips og et pudsenet/reveteringsnet. Gipsmørtelen er smattet og sætter sig meget lettere end mørtel. Derudover kan du forme det ved slibning efterfølgende.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.