Hej!
Jeg undrer mig over, om dette er et svært projekt for en amatør:
Fliserne, der sidder på gipsvæggen, er svære at fjerne uden at dele af væggen går i stykker. Det er i alt et område på ca. længde 1400 mm x højde 600 mm. Hvis jeg skulle skære/sav en hel bit ud.
Jeg har hørt, at man med en hobbykniv skærer den del væk, der er i stykker med fliserne på, antager en hel bit. Og så monterer en ny gipsplade på såkaldte kortlinger (trælægter bagved)? Jeg kan se, at det er sømmet, som jeg antager var trælægter nogle steder bagfra tidligere. Kan ikke finde information om, hvordan man reparerer større partier af gipsvægge.
Er dette noget, jeg bør hyre en fagmand til, eller kunne man klare det selv?
Man gør præcis som du siger; saver ud et stort hul, kottlar og lægger et nyt stykke gips. Personligt havde jeg aldrig hyret nogen til sådan noget, men fixet det selv, men det er mig det..
Samme princip. I værste fald må du skifte hele gipspladen, hvilket måske endda er lettere!
Men man skal passe på, jeg tænkte netop sådan, men det jeg ikke regnede med var, at væggen var bygget med 9mm gips, som ikke sælges længere, så det blev til at skifte ret meget
Men man skal passe på, jeg tænkte lige sådan, men det jeg ikke regnede med var, at væggen var bygget med 9mm gips, som ikke sælges længere, så det blev til at skifte ganske meget
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.