Hej jeg tænkte på at reparere skorstenen lidt på Torpet. Fylde op fugerne mellem murstenene.
Er det ildfast mørtel jeg skal bruge!?

Noget godt at tænke på, forarbejde?, eller er det bare at fylde op og gøre det pænt.

Hej og tak!

• Rød murstensskorsten med skader og slid på fugerne, omringet af et rødt tag med bølgede teglsten, set under en blå himmel.
  • Poser af eldfast murbrug fra Bauhaus og Byggmax, 4,5 kg, vist med priser og emballage designet til murning af ildsteder og skorstene.
  • Rødt træhus med gult dør og hvid veranda. Tegltag med skorsten, omgivet af efterårsblade og en vandkande. Klar blå himmel i baggrunden.
Det er på høje tid at enten pudse eller beklæde hele skorstenen med plade, som billederne viser.

• Synes
Cole123
  • Laddar…
At lappe det ind løser jo ikke problemet, det skjuler det bare...

Spar penge og murer så skorstenens del, der er over taget, om.

/ATW

Cole123 Cole123 sagde:
Hej jeg tænkte at reparere skorstenen lidt på Torpet. Fylde fugen mellem murstenene.
Er det ildfast mørtel jeg skal bruge!?

Noget godt at tænke på, forarbejde?, eller er det bare at fylde op og gøre det pænt.

Hej og tak!
En smuk skorsten og ikke særligt høj heller for at forsøge at reparere.
Du bør også nøje kontrollere beskyttelsen på oversiden samt hvordan det ser ud i kanalerne ned i skorstenen.
Noget i den retning er en god metodik.
https://www.dinbyggare.se/sa-har-underhaller-och-renovera-du-din-skorsten/

• Synes
Cole123
  • Laddar…
Skorstenen er tæt, trykprøvet og godkendt. Det hele er mere kosmetisk, og jeg vil forhindre, at det bliver værre. Skorstenen har en hatt, men ingen hoved.

Mure om gør jeg absolut ikke. Reparér aldrig noget der ikke er i stykker er mit motto.
Beklæde det med plader tror jeg ikke løser noget.

Jeg tænkte bare at fjerne løst materiale og reparere og derefter eventuelt imprægnere med en eller anden sten/tegel imprægnering.

• Synes
paralun
  • Laddar…
Claes Sörmland
Ser ud som at hydraulisk kalkmørtel er det rette sækkeprodukt for dig.

• Synes
Cole123
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.