Hej

Jeg har en mur, der er begyndt at sprække. Hvordan reparerer jeg den?
En gammel mur med revner og mosgroede områder, omgivet af grønne planter ved bunden.

Væg med sprække og grønne planter ved bunden.

Sprække i en murstensvæg, der viser en tydelig revne i overfladen.

Helst noget, man ikke behøver at blande (men det er måske at håbe på for meget).

Det er jo ikke bare pudset der er sprækket, men hele muren, at få den hel ved bare at smøre lidt i sprækken er at håbe på for meget.

Stefan N sagde:
Det er jo ikke bare pudsen, der er revnet, men hele muren, at få den hel ved bare at smøre lidt i revnen er at håbe på for meget.
Ok så hvad skal man gøre? Så her måske:
1. Grave jord ud
2. Bruge vinkelsliber med diamantskive og lave åbning langs revnen nogle cm
3. Fylde i med passende reparation

http://gds.se/hus/murarreparation-laga-sprickor-i-grunden

Efter din quick fix så kommer det nylagede, eller nogen ny del til at sprække. Hvorfor sprækker muren nu? Hvordan ser det ud med singel og markduk for at mindske trykket og fugten, eventuel drænering? Hvis jeg ikke havde bekymret mig om bagvedliggende årsager, ville det kun være af æstetisk værdi. Save op og forsøge fyllactror jeg ikke på.

Enig, noget gør, at det revner, og at skjule revnen holder kun i kort tid, hvis det stadig bevæger sig.

Stefan N sagde:
Er enig, et eller andet gør, at det sprækker, og at skjule sprækken holder kun en kort tid, hvis det stadig bevæger sig.
De har sprængt en masse i nærheden for vand og kloak. Det måske er det, der er årsagen?

Tror I muren holder sammen, eller vil dele af den falde?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.