Bo i lejlighed og har for ny trækning af afløb brudt op toilettets gulv i beton for at komme ned til etagen under (loft med typ ecophone plader). Nu spekulerer jeg lidt på, hvordan jeg bedst støber hullerne igen, et 200 x 400 mm med grove kanter og et diamantboret hul til det gamle toilet-afløb. Gulvet er mellem 150 - 200 mm tykt.

Jeg har tænkt mig at spænde en støbeformsbund med en tynd wire mod en tværgående stang af noget vinkeljern. Så spænder man formbunden fast mod loftets/gulvets underside. Tætner formbunden med en afspærringsliste, så betonen ikke siver væk mod det lidt ujævne loft.

Hvordan får man bedst vedhæftning, især på det klinisk glatte diamantborede hul? Ru overfladen eller bræk til grovere overflade? Lav en grød af betonmørtel eller speciel slammingsmørtel? Eller primer? Det bliver jo lidt svært at forvande specielt meget, da der ikke bør/må spildes vand nedad.

Armering? Behøver jeg bore og stikke ind lidt jern? Er det
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.