Hej, rev ned en væg for nogle dage siden og det forvoldte nogle skader på de eksisterende vægge. Er der nogen der ved hvilket materiale der er bedst at bruge i denne situation? Skal jeg måske også forstærke hjørnet med nogle stålstænger eller net da lidt af letbeton blokkene faldt af?

• Væg med skader efter væg blev fjernet. Synligt letbeton og beskadiget gips omkring døråbning. Loft af træ og gulv med sprække.
  • Væg med revner og manglende letbetonblokke efter fjernelse af en skillevæg, synlige rør og elektriske ledninger, behov for reparation og forstærkning.
  • Væg med skader og synlige huller i letbeton efter nedrivning, med potentiale for yderligere forstærkning.
Pudsemørtel C eller gipspuds.

Det ligner blåbetong, den udsender gammastråling samt frigiver radongas.

Jeg ville have overvejet at rive væggene ned og bygge nye vægge.

• Synes
Koppen73
  • Laddar…
BirgitS
Demmpa Demmpa sagde:
Jeg havde overvejet at rive væggene og bygge nye vægge.
Men så bør det jo undersøges først, hvad der er bærende i og med skråtaget.

• Synes
Koppen73
  • Laddar…
P
K Koppen73 sagde:
Hej, rev ned mellem væggen for nogle dage siden og så blev der lidt skader på eksisterende vægge. Er der nogen, der ved, hvilket materiale der er bedst at bruge i denne situation? Skal jeg også måske forstærke hjørnet med nogle stålpinde eller net, da lidt af letbeton blokkene faldt væk.
I og med at du har letbeton, så har du brug for lavalkalisk C-mørtel typisk denne:

https://www.hornbach.se/p/putsbruk-c-finja-lagalkaliskt-25kg/6046269/

Jeg ville have lagt lidt pudse-net, hvor der mangler mere end 20-30mm, så man kan pudse i nogle lag..

Derefter kan man bruge gipsmørtel til det sidste fine, da C-mørtlen er grov. Jeg ville ikke have revet væggene, både dyrt at opføre nye samt en masse mere arbejde😊

• Synes
Koppen73
  • Laddar…
Rejäl sagde:
I og med at du har lättbetong, så har du brug for lavalkaliskt C-brug, typen denne:

[link]

Jeg ville have lagt lidt putsnet, hvor der mangler mere end 20-30 mm, som man må pudse i nogle lag..

Derefter kan man bruge gipsputs til det sidste fine, da C-bruket er groft, jeg ville ikke have revet væggene både dyrt at opstille nye samt en masse mere arbejde😊
Tak så meget for hjælpen!👍👍 vil prøve dette i morgen, så må vi se, hvordan det går.

• Synes
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Rejäl sagde:
I og med at du har letbeton, så har du brug for lavalkalisk C-mørtel, som denne:

[link]

Jeg ville have lagt lidt pudsnet, hvor der mangler mere end 20-30mm, så man kan pudse i nogle lag.

Derefter kan man bruge gipsmørtel til det sidste fine, da C-mørtel er grov, og jeg ville ikke have revet væggene - det er både dyrt at opføre nye samt en masse mere arbejde😊
Jeg har repareret mange skader m.m. I netop letbeton med almindelig gipsmørtel. Du har sikkert ret, men for mig har gipsmørtel fungeret godt. Hvad gør C-mørtel bedre i dette tilfælde?

P
J Johan456 sagde:
Jeg har repareret mange skader m.m. i netop letbeton med almindelig gipsmørtel. Du har sikkert ret, men for mig har gipsmørtel fungeret godt. Hvad gør C-mørtel bedre i dette tilfælde?
Gipsmørtel fungerer, men det bliver mere homogent med traditionel puds, som han har på de øvrige dele af væggen. Havde det været grundere og mindre skader, ville jeg også bare have brugt gipsmørtel😊

Lav-alkalisk C-mørtel er det, man har brug for mod letbeton, hvis man vælger pudsemørtel indendørs.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.