I og med at du har letbeton, så har du brug for lavalkalisk C-mørtel typisk denne:K Koppen73 sagde:
https://www.hornbach.se/p/putsbruk-c-finja-lagalkaliskt-25kg/6046269/
Jeg ville have lagt lidt pudse-net, hvor der mangler mere end 20-30mm, så man kan pudse i nogle lag..
Derefter kan man bruge gipsmørtel til det sidste fine, da C-mørtlen er grov. Jeg ville ikke have revet væggene, både dyrt at opføre nye samt en masse mere arbejde😊
Tak så meget for hjælpen!👍👍 vil prøve dette i morgen, så må vi se, hvordan det går.Rejäl sagde:I og med at du har lättbetong, så har du brug for lavalkaliskt C-brug, typen denne:
[link]
Jeg ville have lagt lidt putsnet, hvor der mangler mere end 20-30 mm, som man må pudse i nogle lag..
Derefter kan man bruge gipsputs til det sidste fine, da C-bruket er groft, jeg ville ikke have revet væggene både dyrt at opstille nye samt en masse mere arbejde😊
Jeg har repareret mange skader m.m. I netop letbeton med almindelig gipsmørtel. Du har sikkert ret, men for mig har gipsmørtel fungeret godt. Hvad gør C-mørtel bedre i dette tilfælde?Rejäl sagde:I og med at du har letbeton, så har du brug for lavalkalisk C-mørtel, som denne:
[link]
Jeg ville have lagt lidt pudsnet, hvor der mangler mere end 20-30mm, så man kan pudse i nogle lag.
Derefter kan man bruge gipsmørtel til det sidste fine, da C-mørtel er grov, og jeg ville ikke have revet væggene - det er både dyrt at opføre nye samt en masse mere arbejde😊
Gipsmørtel fungerer, men det bliver mere homogent med traditionel puds, som han har på de øvrige dele af væggen. Havde det været grundere og mindre skader, ville jeg også bare have brugt gipsmørtel😊J Johan456 sagde:
Lav-alkalisk C-mørtel er det, man har brug for mod letbeton, hvis man vælger pudsemørtel indendørs.
Klik her for at svare