Jeg renoverer mig frem i et 70'er hus. Nu skal jeg tage fat på en trappehall. Der er en trappe ned i kælderen og en trappe op på overetagen. Trapperne går i vinkel. Så der er altså to vægge, der er totalt ca. 7 meter høje. Disse er nu beklædt med spånplader (original fra byggetiden). Vangstykkene er derefter monteret udenpå spånpladerne.

Jeg vil gerne gipsskære disse vægge. Men så skal jeg forbinde gipsen med vangstykkene på en eller anden måde. Sandsynligvis kræves der en liste der. Gips+liste bygger vel ca. 20mm. Det bliver jo ikke pænt, hvis vangstykkene ligesom skjules på den måde. Selv hvis jeg bruger renoveringsgips, skjules jo en betydelig del af vangstykkene.

Jeg kunne jo lade de gamle spånplader blive som overflade. Problemet er alle revner i alle samlinger.

Findes der noget rigtig godt stærkt renoveringstapet, der kan håndtere spånplader med samlinger og hjørner mm? Noget, der bygger mindre end renoveringsgips.

Jeg har kvartstav monteret på vange. Der er vel 2-3mm som stadig kan ses. Det bliver næsten som en profileret gulvlist. Ser godt ud.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.