Nu er det tid til at give trappen en gennemgang. Vi vil ikke have den i fyrretræsfave, men hvid. Dog vil vi gerne åbne op for at få en mere åben og lys hall.
Spørgsmålet er bare, om det overhovedet er muligt at åbne den op.
På det ene billede, som er trappens underside, kan I se hvordan "täckskivorna" går ind i vangen. Hvis jeg fjerner disse, vil det blive rigtig grimme samlinger i stykket. Skal jeg lade trappen være lukket, eller kan man spartle disse, da trappen alligevel skal males om?
Hvis du fjerner bagstykket, kan trinene i værste fald føles ustabile. Svært at sige. Mange sådanne trapper har en liste monteret på undersiden, men om det er for styrke eller for ikke at have for store mellemrum mellem trinene (muligvis for at få den godkendt på en eller anden måde), ved jeg ikke.
Det bør gå helt fint at spartle trappen med snickerisparkel.
Kan være så at plantrinene er dimensioneret sammen med stødtrinene hvilket gør at man får en "skrøbelig" trappe hvis disse fjernes. Så kan man løse det på en anden måde men det indebærer mere arbejde ud over det der allerede skal gøres.
Tænk på at en trappe kræver 1000% mere arbejde end man først tror. Jeg lærer det aldrig og bliver lige overrasket hver gang:banghead:
Jeg er interesseret i resultatet... blev det åben eller lukket? Hvis åben, spartlede I så fordybningen igen? Vi står overfor en lignende renovering men med indfræsede trin og vil ændre til åben. Tak indtil videre.
Hej igen.
Vi har nu besluttet os for at fjerne espalieret på trappen. Er der nogen der ved om man også kan fjerne det lidt større som går fra gulv til loft i hjørnet af trappen? Det sidder ikke fast i trappen og det føles ikke som om det er helt stiv heller.
Stepkit med trinsteg og male undersiden? Glem ikke spærrmalingen... jeg malede min grå, blev flot synes jeg. Købte trinene fra byggmax og savede et par aftener. Trappen er malet med alcro kraft som grund og derefter alcro gulvmaling, s2500-n.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.