Hvad tror I om dette? Jeg hyrede en snedker til at bygge om en gammel terrasse, og vi skiftede hele gelænderet og stolper, som blev bygget med ubehandlet træ, fordi de rigtige dimensioner ikke findes som trykimprægneret. En del af terrassegelænderet rådner nu. Det er ikke sådan, at man risikerer at falde ned endnu, men træet er blødt, og man kan fjerne rådne dele af træet. Problemet, som jeg ser det, er, at snedkeren slet ikke beskyttede endetræet, inden han byggede det op, men det blev bare malet efterfølgende (med facademaling Alcro Bestå) som færdig konstruktion. Jeg sagde det også dengang, men som jeg husker det, sagde han, at der ikke var tid til det. Alternativt at han skulle debitere for at gøre det selv, men at han sagde, at det ikke var nødvendigt. Min mavefornemmelse sagde dengang, at det her er dårligt. Men samtidigt var det ikke noget, jeg ved noget om... men er det ikke indlysende, at man olierer eller på en anden måde beskytter endetræ, inden man bygger? Hvordan ville I have gjort det? Kan det reklameres?

Du har nok intet at komme med, du siger selv du vidste at det sandsynligvis burde gøres men alligevel afstod du, er det dit eller hans fejl? søgte du videre info fra andet sted da du trods alt ikke helt stolede på håndværkeren?

Hvilken vedligeholdelse har du gjort på disse 7 år samt hvor ofte?

M mattias1343 sagde:
Du har nok ikke noget at komme med, du siger selv, du vidste, at det sandsynligvis burde gøres, men alligevel undlod du, er det dit eller hans fejl? søgte du videre info fra andet hold, da du trods alt ikke helt stolede på håndværkeren?

Hvilken vedligeholdelse har du gjort på disse 7 år samt hvor ofte?
Du har selvfølgelig ret, men min tanke er, hvis det er normalt altid at beskytte endetræet, så måske jeg kan få ham til at hjælpe mig med at udskifte rækværket. Problemet er jo endetræet, og disse kan man jo ikke vedligeholde. Forstår ikke dit sidste spørgsmål, man maler vel aldrig oftere end hvert syvende år?

• Synes
Asta99
  • Laddar…
U
Tror ikke at "det manglede olie" som er det største problem. Jeg ville sige, det er valget af farve til det formål. Plastfarve på alle overflader, hvor der kan forekomme stående vand vil føre til råd.

• Synes
ViktorHg og 2 andre
  • Laddar…
U Utsliten och utdömd sagde:
Tror ikke at "det manglede olie" som er det største problem. Jeg ville sige, at det er valget af farve til det formål. Plastfarve på alle overflader hvor der kan forekomme stående vand vil føre til råd.
Aha, tak. Vidste jeg ikke. Det forklarer måske...hmmm.

U Utsliten och utdömd sagde:
Jeg tror ikke, at "det manglende olie" er det største problem. Jeg vil sige, at det er valget af farve til det formål. Plastikmaling på alle overflader, hvor der kan forekomme stående vand, vil føre til råd.
Det her synes jeg, at snedkeren burde have sagt noget om, dvs valg af træbeskyttelse...eller??

U
P PBord sagde:
Dette synes jeg da, at tømreren burde have sagt noget om, dvs valg af træbeskyttelse...eller??
Jeg troede, du sagde, at han var tømrer?

• Synes
Trappa
  • Laddar…
Hvem malede, og hvorfor maler I altanrækværk, som man kun kan oliere eller sæbeskure…

Jonatan79 Jonatan79 sagde:
Hvem malede og hvorfor maler I terrassegelændere som man kun kan oliere eller sæbeskure...
Fordi man måske vil have en specifik farve på det Otryckta træ? dumt spørgsmål….

H Holmspel sagde:
For at man måske vil have en specifik farve på det Otryckta virke? dumt spørgsmål….
Nej, nu spurgte jeg ikke dig Adolf!

Jonatan79 Jonatan79 sagde:
Nej, nu spurgte jeg ikke dig Adolf!
Tøffing! ;)

H Holmspel sagde:
Sej fyr! ;)
Kys!:heart:

V
P PBord sagde:
Hvad tror I om dette? Jeg hyrede en tømrer til at bygge en gammel terrasse om, og vi skiftede hele rækværket og stolperne, som blev lavet af ubehandlet træ, fordi de korrekte dimensioner ikke findes som behandlede. En del af terrassegelænderet rådner nu. Det er ikke sådan, at man risikerer at falde ned endnu, men træet er blødt, og man kan fjerne rådne trædele. Problemet, som jeg ser det, er, at tømreren slet ikke beskyttede endetræet, før han byggede det op, men det blev blot malet efterfølgende (med facadefarve Alcro Bestå) som færdig konstruktion. Jeg sagde det også dengang, men som jeg husker det, sagde han, at der ikke var tid til det. Alternativet var, at han ville blive nødt til at opkræve for at gøre det selv, men han sagde, at det ikke var nødvendigt. Min mavefornemmelse sagde dengang, at dette er dårligt. Men samtidig er det ikke noget, jeg kan... men er det ikke indlysende, at man olierer eller på en eller anden måde beskytter endetræene, før man bygger? Hvordan ville I have gjort det? Kan man reklamere?
Men altså. Du vidste, at det var forkert, lod det være i 7 år.

Hvad du ikke kan. Hvordan kan du så sidde og skrive, at det er forkert?

BirgitS
V Villaägarenr1 sagde:
Du vidste, at de va forkert, lod de va sådan i 7 år.
Nej, TS vidste det ikke, fordi tømreren sagde, at det var korrekt.
Siden hvornår er det værre at tro, at en håndværker taler sandhed, end at være en håndværker, der lyver?

• Synes
ToRy
  • Laddar…
V
BirgitS BirgitS sagde:
Nej, TS vidste det ikke, fordi snedkeren sagde, det var korrekt. Siden hvornår er det værre at tro, at en håndværker taler sandt, end at være en håndværker, der lyver?
Er det håndværkerens fejl, at ts ikke plejer sin altan. Det burde man forstå. Ganske givet.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.