23,394 læst ·
48 svar
23k læst
48 svar
Rejse til Polen
Angående belægningssten, så er det tungt ca 132 kg/m2 ved 6 cm tykkelse, dvs ca 170 kvm på polsk lastbil, derfor bør producenten ligge ret tæt på kysten for at få rimelig transportomkostning. Kommer evt. selv til at købe derfra senere. Stor sortering af fine sten.
Jeg kender bekendte, der har sendt tingene hjem på palle med Stenaline til Karlskrona, det tog kun et par dage, videre inden for Sverige med lokalt vognmandsfirma, har ingen prisfornemmelse.skrallan sagde:
Håber I får en god rejse.
Sjovt at se, at så mange overvejer at tage til Polen..
Det, jeg har savnet, er
"Hvad ville det koste at fragte op fra Gdansk/Gdynia til Stockholm?"
Så jeg ringede til Ytrans og Poltruck og spurgte, hvad det ville koste at sende 5-6 paller (EUR-paller):
Kan da sige, at jeg blev glædeligt overrasket, da de sagde, at det ikke ville koste mere end 5-6 tusinde...
Ulempen er dog, at de "kun" fragter med eksportbil, hvilket åbenbart betyder, at de ikke har losningsmuligheder (baglift pallevogn o.lign.)
Så losningen skal ske med truck, mankraft eller sendes til en distributionscentral for videre transport til hjemmet, det koster cirka 2000:-.
Som jeg ser det, er dette et meget bedre alternativ end at køre ned med trailer eller lastbil.
Jeg tager selv til Polen i begyndelsen af september og tager kun bilen med...(så man kan lægge spritten et sted...
Håber, dette indlæg var nyttigt for nogen... ellers ses vi i Polen...
Det, jeg har savnet, er
"Hvad ville det koste at fragte op fra Gdansk/Gdynia til Stockholm?"
Så jeg ringede til Ytrans og Poltruck og spurgte, hvad det ville koste at sende 5-6 paller (EUR-paller):
Kan da sige, at jeg blev glædeligt overrasket, da de sagde, at det ikke ville koste mere end 5-6 tusinde...
Ulempen er dog, at de "kun" fragter med eksportbil, hvilket åbenbart betyder, at de ikke har losningsmuligheder (baglift pallevogn o.lign.)
Så losningen skal ske med truck, mankraft eller sendes til en distributionscentral for videre transport til hjemmet, det koster cirka 2000:-.
Som jeg ser det, er dette et meget bedre alternativ end at køre ned med trailer eller lastbil.
Jeg tager selv til Polen i begyndelsen af september og tager kun bilen med...(så man kan lægge spritten et sted...
Håber, dette indlæg var nyttigt for nogen... ellers ses vi i Polen...
Medlem
· västra götaland
· 1 indlæg
hej hvis nogen har brug for hjælp med at købe byggematerialer eller transport fra Polen til Sverige, kan jeg hjælpe og tage med til de polske byggemarkeder og hjælpe med alt.
jeg taler både svensk og polsk
i kan kontakte mig på min e-mail baccabacca@o2.pl
jeg taler både svensk og polsk
i kan kontakte mig på min e-mail baccabacca@o2.pl
hej
ved ikke om denne tråd er aktuel længere, men jeg er interesseret i at starte den igen, eller om der findes en anden Polen tråd her....
Vi kom hjem fra Polen i går og var både tilfredse og utilfredse....
Castorama (besøgte 3 på 2 dage...) var store og havde meget udvalg, men det var så meget, at det var svært at tage ind... var også til 2 Leroy Merlin, samt Auchan, Media Market, Stiga, Top Shop, samt 3 mindre flisebutikker og 1 mindre gulvbutik.
Der var rigtig meget at kigge på i løbet af 2 dage, men synes at alle Castorama og Leroy havde lignende udvalg.
Desværre nåede vi ikke til Ikea, da vi tog Ystad-Swenusji (?) og boede i Sczeczenin, hvor vi havde 25 mil enkel til IKEA....
Maden i Polen føltes lidt si så der, så vi satsede på sikre kort, Mc Donalds og Pizza Hut....
Håber at der er flere der vil diskutere Polen, selv tog vi nogle billeder og skrev en masse priser, og det hælder mod en indkøbsrejse længere fremme. Denne gang var det kun prissøgning.
Husbyggeriet ventes at starte i marts !
ved ikke om denne tråd er aktuel længere, men jeg er interesseret i at starte den igen, eller om der findes en anden Polen tråd her....
Vi kom hjem fra Polen i går og var både tilfredse og utilfredse....
Castorama (besøgte 3 på 2 dage...) var store og havde meget udvalg, men det var så meget, at det var svært at tage ind... var også til 2 Leroy Merlin, samt Auchan, Media Market, Stiga, Top Shop, samt 3 mindre flisebutikker og 1 mindre gulvbutik.
Der var rigtig meget at kigge på i løbet af 2 dage, men synes at alle Castorama og Leroy havde lignende udvalg.
Desværre nåede vi ikke til Ikea, da vi tog Ystad-Swenusji (?) og boede i Sczeczenin, hvor vi havde 25 mil enkel til IKEA....
Maden i Polen føltes lidt si så der, så vi satsede på sikre kort, Mc Donalds og Pizza Hut....
Håber at der er flere der vil diskutere Polen, selv tog vi nogle billeder og skrev en masse priser, og det hælder mod en indkøbsrejse længere fremme. Denne gang var det kun prissøgning.
Husbyggeriet ventes at starte i marts !
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 627 indlæg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5,627 indlæg
Gydina, Gdansk
Det har ændret sig i priserne de senere år i Polen.
Stadigvæk er fliser, klinker, sanitet, trægulv billigt.
www.wema.pl
besøg
Det har ændret sig i priserne de senere år i Polen.
Stadigvæk er fliser, klinker, sanitet, trægulv billigt.
www.wema.pl
besøg
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 627 indlæg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5,627 indlæg
Gdynia, Gdansk
Det har ændret sig i priserne de seneste år i Polen.
Stadigvæk er fliser, klinker, sanitet, trægulve billigt.
Badeværelse
www.wema.pl
Besøg den Wema butik, der ligger mellem Gdynia og Gdansk, den butik er den bedste, synes jeg. Taxi fra Gdansk eller Gdynia ca 90 DKK.
Byggehandel
www.praktiker.com
Rejser I til Warszawa
Janki (ved ikke om det er korrekt stavet) center, der ligger både Ikea og Praktiker, (Praktiker findes i hele landet) I Warszawa er det 1600 m2. I Gdynia-Gdansk 1300 m2.
Der findes også en virksomhedsby i Warszawa, en masse små butikker ved siden af hinanden. Det er så stort, at der også findes gader inde i området. Kommer desværre ikke i tanke om, hvad det hed, Villeroy-Boch havde butik der, det kan måske være til hjælp, hvis man spørger på et større hotel eller i en byggehandel, de bør kende til det. Var selv i Warszawa, men det var 5 år siden.
Det har ændret sig i priserne de seneste år i Polen.
Stadigvæk er fliser, klinker, sanitet, trægulve billigt.
Badeværelse
www.wema.pl
Besøg den Wema butik, der ligger mellem Gdynia og Gdansk, den butik er den bedste, synes jeg. Taxi fra Gdansk eller Gdynia ca 90 DKK.
Byggehandel
www.praktiker.com
Rejser I til Warszawa
Janki (ved ikke om det er korrekt stavet) center, der ligger både Ikea og Praktiker, (Praktiker findes i hele landet) I Warszawa er det 1600 m2. I Gdynia-Gdansk 1300 m2.
Der findes også en virksomhedsby i Warszawa, en masse små butikker ved siden af hinanden. Det er så stort, at der også findes gader inde i området. Kommer desværre ikke i tanke om, hvad det hed, Villeroy-Boch havde butik der, det kan måske være til hjælp, hvis man spørger på et større hotel eller i en byggehandel, de bør kende til det. Var selv i Warszawa, men det var 5 år siden.
Senest redigeret:
sandsynligvis bliver det en tur til Polen, og denne gang til Gdynia, Gdansk, for at tjekke priser, før vi beslutter os for, om vi skal tage afsted og handle med egen lastbil.
Har siddet og kigget på polske IKEA nu på nettet og visse ting som køkkener ser ud til at være til halv pris, mens visse andre ting er dyrere i Polen. Er der nogen der ved, om stammerne fra IKEA-køkkenet i Polen er de samme som i Sverige? Marbodal?
En bestemt flise (mosaik), som vi kiggede på, var der faktisk forskel på 3700:-/m2 !!!!!
den der ligner små metalstykker, som er populær bagved køkkenvasken.
Har siddet og kigget på polske IKEA nu på nettet og visse ting som køkkener ser ud til at være til halv pris, mens visse andre ting er dyrere i Polen. Er der nogen der ved, om stammerne fra IKEA-køkkenet i Polen er de samme som i Sverige? Marbodal?
En bestemt flise (mosaik), som vi kiggede på, var der faktisk forskel på 3700:-/m2 !!!!!
den der ligner små metalstykker, som er populær bagved køkkenvasken.
Kan varmt anbefale Polen. Var der foråret 2008. Ganske vist har der måske sket en del med priserne. Man skal jo være opmærksom på, hvad tingene koster derhjemme. De har stort udvalg i Castorama fx og er meeeeget imødekommende. Da vi var der, gik en engelsktalende fyr rundt med os i butikken og forklarede alt, hvad vi ønskede at vide. Det, de ikke ved, finder de ud af. Havde købt en polsk-svensk ordbog med, men havde ikke brug for den
Vi gik rundt en hel formiddag og tjekkede priser, så gik vi og spiste frokost på McD og diskuterede, hvad vi skulle købe, for så at gå ind igen og begynde at handle. En ting, der skete et par gange, var, at ude på parkeringspladsen kunne der komme en mand, der ville sælge fine værktøjer fra bagagerummet, men hvis man bare sagde Nej venligt men bestemt, gav de sig efterhånden. Vi så egentlig denne tur som en forvisning til den store shoppetur senere, en lille ferietur. (boede meget fint+billigt ved den gamle bydel i Gdansk) Nu kom børn og andet i vejen, så der blev ingen anden tur desværre. Men vi fyldte bilen dengang, og med det, vi købte, er vi tilfredse.