Hej!

Jeg har modtaget materiale fra min konstruktør, som ser ud som nedenfor.

En ny limtræstolpe skal rejses på plads, inden den gamle ydervæg med indfældet gammel stolpe rives ned. Er det muligt at rejse den nye stolpe i virkeligheden, da den vil være for lang, inden den kommer på plads... Kan man banke den på plads, eller er der et trick? Kan man gøre den lidt for kort og derefter indsætte afstandsstykker af pladejern eller lignende i toppen mellem bjælken, stolpen skal bære, og bjælken i sig...

Et spørgsmål til... Konstruktøren synes, at den gamle betonplade og tilbygningens nye skal kobles sammen ved at bore ind i den gamle og slå dyvler ind... dyvlerne, der er tale om, er det armeringsjern, der bankes ind i det borede hul, eller er der nogle specielle dyvler?

Generelt plejer rådet at være at lade tilbyggede plader være fritstående fra de gamle, eller hvad? Sådan har jeg gjort ved en tidligere tilbygning af huset, og det har fungeret fremragende... Er det anderledes i dette tilfælde, da pladerne i fællesskab vil bære limtræsbjælken, der bærer taget?

Bygningsplan for installation af limtræstolpe. Viser sektion D-D med detaljer om plader, bolte og betonplade. Markeringer for søm og borehuller.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.