Renoverer et gammelt træhus fra 1826, som er blevet ombygget lidt nu og da... i 40'erne blev den sidste store renovering udført ved at løfte taget på midten af huset og sætte stående træ på denne del. (så væggene på øverste etage er liggende træ halvvejs op og derefter stående træ) Indervæggene er stående planker
jeg har i underetagen opbygget væggene, og i hjørnet skruet sammen 2 regler i henhold til skitsen for at få en helt fast struktur
set fra pladerne (osb og gips)
Dette har fungeret fint i 5 år nu i hvert fald
Nu kommer jeg dog til badeværelset på overetagen. Overetagen er revet ud, og min tanke er at gøre på samme måde for at få hjørner, der ikke bevæger sig. Mindst lige så vigtigt i et badeværelse er jo dog, at samlingen mellem gulv og væg ikke bevæger sig. Kan/bør man fastgøre en liggende regel på væggen med bjælkelaget på en smart måde her?
Jeg har ingen panik med at få badeværelset færdigt, så jeg kunne "eksperimentere" et halvt/et år efter opbygning for at på en eller anden måde måle bevægelser... vil jo ikke bruge 100k på et flisebelagt badeværelse, der ødelægger hele huset.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.