Hvordan skal jeg regle mod denne væg? Vil sætte en OSB plade op og derefter en gipsskive. På væggen vil der derefter blive monteret vægskabe.

Råt murstensvæg i et renoveringsprojekt med åben mur og ledninger. En spand med vand står på et gulv fyldt med byggestøv.

Totte_S
Det ser ikke ud til at være noget problem at reglre op der, kan du præcisere dine overvejelser lidt?

Totte_S Totte_S sagde:
Det ser ikke ud til at være noget problem at opsætte regler der, kan du præcisere dine overvejelser lidt?
Jeg var lidt i tvivl om, om man kunne opsætte regler med træ, men jeg besluttede mig for at opsætte med stålregler, da jeg læste, at det var bedst i henhold til brandrisiko.
Væg med stålregler mod murstensbaggrund, viser byggeproces. Gul vaterpas til venstre. Trærammer over loftstrukturen.

Skal du hænge vægskabe op, ville jeg nok forstærke OSB-pladen lidt. F.eks. skrue et stykke krydsfiner eller andet materiale fast på bagsiden af OSB, hvor skruen rammer. Så forstærkningen havner på bagsiden og mellem reglarne.

G g.kraft sagde:
Skal du hænge vægskabe op, ville jeg nok have forstærket OSB-pladen lidt. Fx skrue fast krydsfiner eller et andet stykke på bagsiden af OSB, hvor skruen rammer. Sådan at forstærkningen ender på bagsiden og mellem reglarne.
Ingen dum idé, skal tage og gøre sådan!

BirgitS
Jeg ved ikke, men at sætte træ mellem reglerne er vel omtrent lige så godt/dårligt som at have regler i træ?

BirgitS BirgitS sagde:
Jeg ved ikke, men at sætte træ mellem reglarne er vel omtrent lige så godt/dårligt som at have reglar i træ?
Det passer ganske godt det =)

Man kan jo undgå træ helt, hvis man vil. Brug pladeprofiler og fermacell som plademateriale. Men nu er alting andet, der ligger mod murstocken, i træ, så hvilken fordel man har ved at lave væggen fri for træ, ved jeg ikke.

BirgitS BirgitS sagde:
Jeg ved ikke, men at sætte træ mellem reglarne er vel omtrent lige så godt/dårligt som at have reglar i træ?
Min tanke er ikke at de skal ligge an mod teglet, men kun være en forstærkning af osb. Så der skal stadig være en sprække mellem tegl og træ. Forskellen mellem 45 eller 33 mm sprække er nok ikke afgørende. Ellers må man sætte gips-osb-gips.

Havde nok ringet til skorstensfejeren før. Rimeligt irriterende at rive ned sen ved evt. brandsyn. Er det ikke bedre at pudse på?

• Synes
BirgitS
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.