Påbegyndt renovering af et ældre hus, ombygget engang i 60'erne.
I ydervæggene ligger der stadig bjælker tilbage fra det gamle hus bygget slutningen af 1800.

Vi vil trække ny el og har brug for at lave rammer til nyt installationsrum.
Hvordan ville I gøre for at spare så meget gulvplads som muligt? Er det 45x45 + OSB og gips der gælder? Eller kan man lave rammer med strølægte 23x36 i stedet for at spare nogle cm? Hvad isolerer man med i så fald?

I flere rum sidder der Tretex, så der kan man jo fræse direkte i pladen, men bedst måske at rive denne ned også?
I køkkenet hvor jeg er i gang nu sad der kun masonit sømmet direkte på de stående brædder.

Har I nogle gode tips?

Eller er det simpelthen sådan at jeg skal rive planke væggen ned også?
 
  • Gammel ydervæg afbrudt for at afsløre træbjælker og isoleringsmateriale, med synlige udvendige brædder ved siden af et vindue.
Senest redigeret:
utp
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.