Hvordan fastgør man bedst for at fæstne gipsplader i det røde markerede område på billedet. Der skal sidde to plader, som mødes midt på vinduet, sådan som man plejer at sætte plader ved døre og vinduer.
Men hvordan skal man fastgøre reglen i loftet? Der er ikke andet end undersiden af tagstolen, og på den sidder lægterne monteret. Nogen med idéer?
Men hvordan skal man fastgøre reglen i loftet? Der er ikke andet end undersiden af tagstolen, og på den sidder lægterne monteret. Nogen med idéer?
Ville værdsætte, at afstanden mellem toppen af vinduet og loftet er ca. 25cm
Har tegnet en ny billed, hvor gipspladerne er markeret i blå og pink, hvordan de er tænkt at sidde, men hvordan jeg fastgør i overkanten (rød linje) er det svære. Eller mener I, at det ikke behøver at fastgøres, men det skal kunne spartles uden, at det bevæger sig for meget?
Desuden, hvordan fastgør man den tværgående regel ovenover vinduet, hvis der ikke er en regel, hvor den røde linje er indrettet?
Har tegnet en ny billed, hvor gipspladerne er markeret i blå og pink, hvordan de er tænkt at sidde, men hvordan jeg fastgør i overkanten (rød linje) er det svære. Eller mener I, at det ikke behøver at fastgøres, men det skal kunne spartles uden, at det bevæger sig for meget?
Desuden, hvordan fastgør man den tværgående regel ovenover vinduet, hvis der ikke er en regel, hvor den røde linje er indrettet?
ja men det ser ud til, at det hele kompliceres af, at de tilsyneladende ikke har nogen stående regler på hver side af vinduet... Uden på skitsen ser det ud til, at der kun er en ramme... Da havde jeg lavet det hele om, hvis det er tilfældet... Stående regler lige til højre og venstre om et dør- eller vindueshul er jo en standard, og først og fremmest for at give stabilitet til partiet... Hver gang man lukker en dør eller et vindue opstår der jo vibrationer... Disse vibrationer kan udløse en mængde problemer fremover...
Det er min tegning, der er forkert, reglen på siderne af vinduet går hele vejen op, dog mangler der en regel i midten af vinduet på oversiden, der findes jo under, så jeg forstår ikke, hvorfor de ikke har gjort det også på oversiden fra begyndelsenMilkshaken sagde:ja men det ser ud til, at det hele kompliceres af, at de tilsyneladende ikke har nogen stående regler på hver side af vinduet.... Uden på skitsen ser det ud som om, det bare er en ramme..... Så ville jeg have lavet det hele om, hvis det er tilfældet.... Stående regler præcis til højre og venstre om en dør- eller vinduesåbning er jo en standard, og det er først og fremmest for at give stabilitet til partiet... Hver gang man lukker en dør eller et vindue, opstår der jo vibrationer.... Disse vibrationer kan medføre en mængde problemer fremover......
Da kan du lægge en kortling over som jeg forklarede før.. Hvorfor det ikke er gjort??? Tja, sjusk eller uvidenhed... man skal altid have en regel bag en skivesamling, undtagelsen kan være, hvis det er f.eks. 5 cm imellemtræ og træ...
Men hvis der mangler en gles i overkanten af vinduet, skal du jo sætte en der, så du får til smyger osv. senere alligevel, så da er det vel lige så godt, at du skråspiger en gles både i overkanten af vinduet og i underkanten på spærret, så kottlar du mellem pladerne som MoN skrev.
Det mangler ingen gles ovenfor vinduet, men det mangler præcis under taget. Smygarne bliver ikke noget problem. Problemet er jo netop, at jeg ikke ser nogen smidig måde at skråspike i underkant på taget.Norell sagde:
Klik her for at svare

