Har begyndt med skitser og i hovedet planlagt at bygge os et skur på 15 kvadratmeter, som nu er tilladt uden byggetilladelse til sommer. Jeg har et areal, hvor jeg har tænkt at bygge i målene 2,6 m x 5,6 m. Det eneste problem, før jeg kan begynde, er dog, at jeg bor på et bjerg, og der, hvor jeg har tænkt at bygge mit skur, er der ikke meget mere end 20-30 cm ned til bjerget. Spørgsmålet er så, hvad der anses af de kyndige her på forummet om at stille skuret på murblokke i stedet for stolper. Jeg vil få et kæmpearbejde, hvis jeg skal "køre" bjerget op for at få stolperne ned eller støbe dem i bjerget. Kan grave ned til bjerget og fylde med makadam, flis "vejgrus og lignende ovenpå for derefter at placere murblokke og bygge bjælkelag på disse. Det er ikke et vindomsust område, så jeg er ikke bange for, at det skal blæse væk, men hvilke andre faldgruber kan jeg falde i ved at bygge fundament på denne måde. Takker for input i dette emne, da det er det eneste, der holder mig tilbage fra at begynde.

Virker det ikke at bore ned en slags bjælkesko i klippen, der sættes med ekspanderende masse eller noget lignende?

Hvis du skal fylde op med makadam, bør du så ikke støbe støttemure af en slags, så fyldet ikke kan regne væk?

Jeg forstår ikke, hvorfor du ikke skulle kunne sætte 10-15 cm høje plinter og støbe fast stolpeskoene i dem?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.