Hej, jeg har kludret lidt, og jeg er ikke så kyndig.

Jeg satte en slags planke op på væggen, i et af hullerne jeg lavede, gik boret bare igennem (betonvægge, tror jeg, lejlighed fra 40'erne) i de to andre huller skulle man tage fat med hammerboret. Det hul, hvor det gik igennem, bemærkede jeg, efter jeg satte planken fast, at pluggen ikke sidder fast. Så det er kun to af skruerne, der holder planken, og den tredje er så at sige løs og drejer bare rundt, når man skruer. Er der en måde at få den til at sidde fast uden at skulle skrue alt ned igen? De to andre er jo allerede spændt fast, og det føles lidt besværligt at få de plugger ud igen osv...

/L
 
lyder som om du har boret i en pudset murstensvæg. I et af hullerne, du borede, ramte du sikkert mellem murstenene, deraf følelsen af at du fløj igennem. Gammel puds er ikke ideelt at fastgøre i. Forsøg at bore et nyt hul så du rammer en sten. Hvis pluggen stadig sidder dårligt, findes der en speciel 2-komponents masse, som man blander og trykker ind i hullet før man sætter pluggen i. Når alt er hærdet får du betydeligt bedre "træk", når du skal skrue skruen i.

Jeg kan dog ikke huske fabrikatet på massen, men de fleste velassorterede byggemarkeder har det.
 
Plastic Padding plejer at virke.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.