Jeg skal nu begynde at sætte 23mm råpont på alle vægge indendørs, derefter bliver det et lag gips på dette.
Jeg overvejer, hvordan man bedst gør med hjørnerne, skal man fastgøre en sådan "metalvinkelliste" i alle indvendige hjørner, inden man skruer gipsen på? For råsponten kan vel bevæge sig lidt, og eventuelt få gipshjørnerne til at sprække?
Jeg har 17 mm råspont, det skal række hvis du sætter den i de hjørner, hvor den ene side er ydervæg, sæt den under gipsen, ellers kommer den for langt ind.
Hej,
Forstår ikke rigtig, hvad du mener med, at den kommer for langt ind. Når jeg har et hjørne, hvor råsponten mødes, overvejer jeg at montere et sådant metalhjørne, som jeg skruer ind i råsponten.
Hej,
Forstår ikke rigtig hvordan du mener med at den kommer for langt ind. Når jeg har et hjørne hvor råsponten mødes, der overvejer jeg at montere et sådant plåthörn som jeg skruer ind i råsponten.
Men der er heller ikke sket noget i de hjørner. Satte papirstykke og spartlede i hjørnerne derefter.
Jeg kom til at sætte nogle plåthörn før jeg monterede råsponten, så nåede gipseskruen ikke in til plåthörnen da jeg satte gipsen derefter.
Lagde ikke mærke til krautas tilsvarende, så købte jeg for mange af remsen. Tror det var tilbud eller noget, har brugt til 13 vinduer og døre plus lidt andre udvendige hjørner Har desuden ca. 30 vinduer og døre til i et andet hus at ordne senere, som også remsorna nok vil række til.