Hvad tror panelet om Q-wood, som vises nu i TV-reklame?
Er der nogen, der har set det i virkeligheden?

Det er jo unægteligt en god pris på den...hvad det nu var..::)

Mere info på:
http://www.speab.com/2.html
 
Meget interessant. Men hvad er planken lavet af? Plastik? Hvilken træsort? Det står ingen steder på hjemmesiden.
 
Helt klart er det træ, det er spørgsmålet om. Troligtvis noget fra regnskoven med tanke på, at det er certificeret af: Word Wildlife Fund. Dette ville i så fald indebære, at det ikke er skovrydning af skoven i spørgsmålet.
 
Jeg har set et 30 cm langt stykke i virkeligheden og er helt fokuseret på at bygge min kommende terrasse i det materiale!
Jeg tænker nok ikke at oliere det ind, men lade det blive lidt flot teak-grå med årene
 
Nogen der ved, hvad det koster?

/Johan
 
Lilla_vargen sagde:
Meget interessant. Men hvad er planker lavet af? Plast? Hvilket træsort? Det står ingen steder på hjemmesiden.
Mærkeligt at træsort ikke fremgår nogen steder......"meget hårdt og olierigt træsort" icon_confused.gif
 
Kan være azobe som er et meget fugtresistent, ekstremt hårdt og holdbart træsort = sats på gode save ;) Bygger man hele huset af azobe slipper man garanteret for rådproblemer :D Kontakt dem så får I sikkert besked
 
omkostningen ligger på 50:- løbende meter, terrassen er 95mm

så nu har du lidt at regne på....... ;)

problemet er, at leverandøren kun vil levere hele pakker :P (selvfølgelig uden at angive, hvor mange meter det præcis er) så man bør have god kontakt med sin trælast
for at se, om de vil tage hjem hele pakker og have dem på lager !


Merlin //
 
KarlXII sagde:
Det er jo uden tvivl en god pris på den...hvad det nu var..::)
Jeg så TV-reklamen igen nu, og det var 38 kr/m.
Da jeg skrev ovenstående, havde jeg misforstået sagerne og fået det til 38 kr/kvm. :-[
Til mit forsvar kan jeg vel sige, at da jeg skrev det, vidste jeg ikke engang, om det var træ eller plast. :)
Uden tvivl en vis forskel... almindelig 95x28 koster vel omkring en tier per meter. Heja tryckt furu.
 
Højtrykskomprimeret skidlort som er trykimprægneret?
Måske?

/Thrax
 
er lidt grim reklame, det interessante er jo per m2 og ikke per m...

så fristet til at bygge verandaen af det, men også at boykotte skidtet for fordrejet markedsføring...
 
Jag behöver mer information för att kunna översätta texten. Skicka gärna den svenska texten du vill ha översatt till danska, så hjälper jag dig gärna!
 
Har netop lagt S-trall fra Q-wood, det blev utrolig flot, og vi lagde det i midsommerweekenden 60 kvm
Hvis I synes det er dyrt, så er det nærmeste alternativ Teak for 180-200:- per løbende meter, vi betalte 38.- per løbende meter hos ekessiö i bromma inkl. hjemkørsel, ved nogen om det skal olieres og i så fald hvilken olie er god, der findes jo meget mange mærker at vælge imellem

Rosalinda Johnson
 
Så det hos Fredells för 38 kr per løbende meter. Er det 95 mm bredt plus en lille sprække så bliver det 380/m2 plus 5-10% spild.

Derudover kommer regler, pæle, kross, dug, beton, skruer, monteringsdetaljer, det vil nok lande omkring 470/m2 men flot er det, specielt hvis man sammenligner det med alle de grønne terrasser der findes :-)
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.