Hej!
Vi har næsten besluttet os for at bygge et etplans hus på ca. 140 kvadratmeter. Hvis vi bygger det fra leverandør, tager de 80.000 ekstra for facade i puds. Hvad kan det tilsvarende koste, hvis vi bygger huset som løsvirke? ???
 
Det lyder jo lidt dyrt. Hvis jeg ikke husker forkert, har jeg hørt ca. 100 kr/kvm for kun pudsen. Derefter kommer der jo armeringsnet, der skal sættes op.
Hvis man bygger huset i egen regi, kan man jo hyre et hvilket som helst firma til at sprøjte på pudsen.
Når man køber et komplet hus, er det jo sværere at forhandle om prisen.
 
Hej!

Vi købte et hus for ca. 6 måneder siden, bygget i '49, hvor store dele af facaden var af puds, men to tilbyggede dele var i mursten. Vi hyrede et firma, der hedder Syd Fasad. Så de glatpudsede først alt mursten og stænkpudsede derefter hele huset i valgfri farve. Huset er ca. 125 kvm og det kostede 45000:- + moms.
 
I Sthlm må man regne med 1000:-/kvm facadeyta (inkl. material) hvis man udliciterer det.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.