Hej,
Jeg har en skorstensmur, hvor næsten alt puds er faldet af, jeg tænkte at forsøge at fjerne alt og pudse den igen for at få noget jævnt at sætte fliser op mod. Huset er gammelt, så det er nok kalkpuds eller noget, men det spiller nok ingen rolle, om jeg fjerner alt.
Nu til mit spørgsmål, virker det med pudsblanding c? Der vil også blive sat et tæthedslag på pudset. Jeg skal udfylde ujævnheder på ca. 1-3 cm, for at det skal blive plant nok.
Jeg begynder også at overveje gipsmørtel for at kunne bygge tilstrækkeligt direkte, så jeg slipper for at vente mellem lagene. Er der nogen, der har prøvet at sætte tætningslag/fliser på det?
Ikke tæt membran men fliser i køkkenet på skorstenen. Jeg jævnede den ud med gipsmørtel og derefter primer, fliseklæber og fliser. Jeg blev anbefalet dette af skorstensfejeren.
Let at arbejde med for en nybegynder og godt resultat.
I denne tråd kan du se hvordan det blev. https://www.byggahus.se/forum/threads/ok-att-gipsputsa-haer.426076/
Eftersom en del af køkkenvæggen var spånplade limede jeg 6mm renoveringsgips på spånpladen så det blev i niveau med murstokken.
Jeg kom i tanke om efter jeg gik igang med at pudse, at jeg ville have overlap på limningen mod murstokken. Jeg borede en masse overfladiske huller og bankede gipsen væk for at få en 1dm fals. Pladen limede jeg med gipsmørtel.
I denne tråd kan du se, hvordan det blev.
[link]
Eftersom en del af køkkenvæggen var spånplade, limede jeg 6mm renoveringsgips på spånpladen, så det flugtede med murstokken.
Jeg kom i tanke om, efter jeg havde pudset, at jeg ville have overlap på limningen mod murstokken. Jeg borede en masse grunde huller og bankede gipsen væk for at få 1 dm fals. Pladen limede jeg med gipsmørtel.
[billede]
Gipsmørtlen vi brugte i lejligheden føltes meget skrøbelig. Nu i huset bruger vi KC C i stedet, og det føles som om det holder bedre. Så jeg ville anbefale KC, men en anden må nok afgøre, hvad der er mest hensigtsmæssigt for jer.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.