Jeg har lavet en åbning i en væg med betonhuldækblokke. Nu skal jeg jævne kanterne og så pudse. Spørgsmålet er, hvilken type puds man skal bruge? Der er jo hulrum i blokkene, og det føles som om, der kan gå en del til. Skal jeg pudse med noget grovere, som jeg kan påføre i et tykt lag, og afslutte med noget finere? Tips?
Jeg tænkte, at jeg sætter en planke, som stikker lidt ud på hver side, fylder mellemrummet, og så trækker med en planke for at få en pæn kant.
Jeg tænkte, at jeg sætter en planke, som stikker lidt ud på hver side, fylder mellemrummet, og så trækker med en planke for at få en pæn kant.
Ok! Er det godt som det er, eller har jeg brug for noget mere udenpå? Jeg har aldrig brugt gipsmørtel, men det lyder som om det ikke er lige så holdbart som mørtel eller puds?G CLBFS sagde:
Det skal være en åbning. Det er tapet, farve og lidt puds, der er tilbage på den anden side. Det er altså kanterne i åbningen, der skal pudses. Der hvor du ser gavlen på betonblokke. Blokkene gik ikke i stykker så pænt, fordi jeg borede op.N neo11 sagde:
Det går at bare bruge gipsmørtel, derefter spartel eller hvad du skal have for "finish".trumanders sagde:
Gipsmørtel bliver rigtig robust, når det er tørret. Ingen risiko for revner, når det tørrer, som der kan være, når man pudser heller.
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Sätta klinkers på lättbetongvägg som är tunt putsad samt målarfärg på.
Badrum -
Spacklat gipstak möter putsad lättbetongvägg
Färg, Måla & Tapetsera -
Putsa in RiR i betongvägg
Vatten & Avlopp -
Bredspackla och/eller gipsputsa betongvägg?
Färg, Måla & Tapetsera -
Skal betonvægge i kælder pudses, eller kan man have gips?
Byggematerialer & Byggeteknologi