Hejsa alle?

Er der nogen, der ligger inde med information om, hvilket system/firma der er bedst, når det gælder en pudset facade. :P

Indtil i dag har jeg hørt, at man skal have Sto, som vi selvfølgelig så skal have på vores nye flotte hus. ::)
Men i dag mødte vi en person, der påstod, at Finja skulle have det bedste system, og at alle vidste det! :o

Jeg forstår, at det også handler meget om smag, men en herlig god diskussion opmuntrer vel kun? Så kom i gang alle, lad os høre, hvilket der er bedst nu!! ;D

STO er helt klart et hak bedre og i længden det som holder længst. Jeg forudsætter, at du skal efterisolere eller noget sådant!

Nej det er en nybyggeri som vi skal have puds på. :D

Ifølge hende som sagde at Finja var bedre så var det fordi de havde armering, og det var der ikke i STO systemet. ???

Vores murer på landet kører stenhårdt med STO i alle situationer.
Og han er virkelig dygtig, og ville aldrig bruge skrammel, der ikke holder...

Det er nok sådan, at håndværkerne kan lide at arbejde med STO, da det er *meget* nemmere/hurtigere at arbejde med denne type produkt sammenlignet med den traditionelle tyktpuds.

STO har lidt forskellige systemer, men det, som jeg oplever som det mest almindelige, er den type, som man i princippet spartler op på væggen, armerer med et glasfibervæv, og derefter afslutter med serponit(knudret slutfinish). Du pudser et hus med tilhørende garage på en weekend, mens tyktpudsen tager betydeligt længere tid eller kræver betydeligt flere personer.

Summa summarum:

Tyktpuds er billig i indkøb, men personalekrævende(= dyrt)
STO og lignende systemer er dyre i indkøb, men kræver mindre tid/personale.

I sidste ende bliver det omtrent lige så dyrt.

/Martin

Det er helt afhængigt af underlaget hvilket system man skal slå til på eller anbefale.

STO produktet er mere fleksibelt og stærkere og har en længere levetid med mindre vedligeholdelse som følge! :-/

Per ;D

Hej pudser!

Jeg har et pudset hus, som blev malet med tæt plastfarve for 10 år siden. -> frostspringning. Se billeder på http://community.webshots.com/scripts/editPhotos.fcgi?action=viewall&albumID=110988480
Den originale puds sidder løst i store flager. Jeg vil rive ned til den underliggende trækonstruktion, sætte 50 mm isolering, nyt net og pudse/oprette igen. Hvad anbefaler I for materiale/metode? Flere taler varmt om STO, men hvor finder man deres web? Eniro gav ingen resultater ...

/Mikael

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.