Jeg har sat nye vinduer i og har brug for at reparere pudset rundt om. Huset er reveteret. Egentlig var det planlagt at gøre arbejdet i foråret, men vinduerne kom i sidste uge, corona-byggeboom osv.

Hvad skal jeg bruge til puds? Frosten kommer ret snart, og jeg er meget usikker på, om ren kalkmørtel når at hærde (Falun). Er der nogen KC-puds, der kan fungere eller hydraulisk kalkmørtel? Eller om man bare lægger det tyndt over vinteren?

Det er ikke mange dm2, der skal pudses, så det er ingen katastrofe at skulle lave noget om.
Et husvindue med revner og skadet puds omkring, hvor træstruktur er synlig. Huset kræver reparation før vinterens frost.

Nyt installeret vindue med træpaneler og ru puds rundt om, klar til renovation.

Hydraulisk kalkmørtel bør vel fungere. Absolut ingen cementmørtel på det der.........

• Synes
KungAnka
  • Laddar…
Jeg kan let få fat i Hydraulisk kalkmørtel C, men antager at det burde være D?

Antager at man fra begyndelsen har lavet hele facaden med almindelig kalkmørtel (E?). Skal man prime med C også på revideret (rørvæv osv.) eller går man direkte med D?
Pose af Kombimax Hydraulisk Kalkbruk C, 20 kg, til grundning af facader. En pose med Hydraulisk Kalkbruk D fra Combimix, 20 kg, med rød og hvidt design og illustration af en bygning.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.