Jeg er i gang med at rive et køkken fra 50'erne i en andelsbolig, hvor vi skal installere et nyt køkken. De gamle køkkenskabe var direkte sømmet fast med lange søm i en slags puds/cement (ca. 1,5 cm dyb), som igen er fastgjort på en murstensvæg.

Da vi rev køkkenet ned, fulgte en del puds med, når vi trak sømmene ud, hvilket måske ikke var så overraskende med tanke på alderen. Mine spørgsmål angår, hvordan jeg skal tænke med væggen før ophængning af køkkenstammerne:

-Der hvor pudsen er løs, og jeg nemt kan banke det ned, så der bliver huller, hvad gør jeg med dem?
-Hvordan fastgør jeg de nye køkkenstammer på den bedste måde?

Vægg med revet puds i køkken fra 50'erne, synlige rør og afskallet maling. Teglvæg delvist blottet, spørger om reparation af løs puds og installation.

-På et fremspringende hjørne (se billede) faldt et større parti puds af murstenene og fulgte med tapetet. Selvfølgelig skal jeg fjerne dette og noget mere, så det kommer til at holde, men hvordan bygger jeg bedst op det igen? Det vil ikke være en del, hvor skabe skal fastgøres, men bare en almindelig væg. Se vedhæftede billede, bemærk det er hjørnet og ikke omkring stikkontakten. Jeg tænker, at man måske skal skære et stykke væk og derefter erstatte med puds og en gipsplade yderst for at genopbygge hjørnet?
Hvordan gør jeg smartest omkring stikkontakten (se billede), hvor pudsen er faldet ned?

En gammel køkkenvæg med eksponeret mursten og fjernet puds ved en stikkontakt, viser skader fra nedrivning.
Taknemmelig for råd

Hej! Køb en sæk gipsmørtel

1. Bank al løstsiddende puds ned.

2. fugt væggen med en blomstersprøjte med vand, før du påfører gipsmørtelen med spartel.

3. Når det hele er tørt, går du over hele væggen med en tynd pudsning af samme materiale for at få en jævn og fin overflade til dine skabsstammer/fliser

4. Hvis det er ikea stammer, sætter du deres ophængningsskinne op med f.eks. blåplugs og betonskrue, sidder for konge og fædreland.

Held og lykke!

• Synes
emission og 1 anden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.