Har efterisoleret en loftvæg indvendigt i vores gamle hus og overvejer, hvad materialet skal være indvendigt. En overvejelse er at have en pudset væg, men har ingen anelse om, hvad der kræves for dette, og hvor godt det egentlig er. Hvad kræves der som underlag for at pudsen skal hæfte, og hvordan går man frem for at få et godt resultat?

Milkshaken
Kommer vindsvæggen kunne ses??
Hvis det er en almindelig væg oppe i vindsrummet, så kan den godt være som den er, hvis det er en vindsvæg som skal være i et skab eller rum, så ville jeg sætte spån- og gipsplader på den, så kan den gøres som normalt, med tapet eller maling...

Det er en væg, der kommer til at være synlig, det er den ene husgavlvæg på loftet, som i øvrigt består af skråtag. Før min "renovering" var væggen pudset på en eller anden måde...mod en tømmerstamme, derfor syntes vi, at man måske skulle beholde lidt af den følelse ved at pudse den op igen. Jeg er usikker på, om den "puds," der var før, var lerklining...har faktisk ingen anelse om dette.
Spørgsmålet er altså, hvad man skal have for underlag for pudset, og hvordan får man det til at hæfte?

Hej Bonnier.

Jeg har hørt om folk, der har efterisoleret indvendigt med tretexplader og derefter pudset på det.
Jeg antager, at man skal have et pudsnet for at få det til at fæstne.

/ Fredrik

Ellers kan du køre med gips og derefter male med en sandblandet maling for at få noget af den pudsede fornemmelse. Det har jeg brugt engang for at skabe en illusion om en pudset overflade, hvor det ikke var muligt at pudse rigtigt.

STO sælger putsbrug til indendørshusbrug.
Det består af en primer, der gør, at pudsen hæfter, så er det bare at påføre og skrubbe ud!
Har selv det i næsten hele huset, og vi er meget tilfredse med det.

/Wagis

wagis sagde:
STO sælger putsbruk til indenbrug.
Det består af en primer, der gør, at putsen fæster, og så er det bare at trække på og skure ud!
Har selv det i næsten hele huset, og vi er meget tilfredse med det.

/Wagis
Hvad har du for underlag?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.