Vi er i gang med at renovere huset, vi købte i efteråret. Blandt andet erstatter vi al masonit med gips. I stuen har vi en pejs. Væggen rundt om er en murstensvæg (murstock??? har aldrig forstået, hvad en murstock er), som er pudset. Mit spørgsmål er, hvordan i alverden vi gør den pudsede væg klar, så vi kan tapetsere, samt hvordan man håndterer samlingen mellem puds og gipspladen, der sættes op ved siden af. Skal man bare spartle, eller kan/bør man også sætte en glasfiberstrimmel over samlingen?

Forslag modtages med tak :p

Ødelagt tapet omkring en murstenspejs på en delvist pudset væg, klar til renovering og tapetsering i et stueområde.

Trævæg ved siden af en delvist pudset mur med synlige overgange mellem materialer og gammel tapet.

// Lindrik

For at gøre rent murstocken fra tapet lægger du tykt med traditionelt tapetklister og dækker det hele med plastik, gladpack. Efter at det har siddet natten over, kan du trække tapetet af. Vask derefter murstocken.

Murstocken kan du pudse med gipsputs.
I samlingen mellem trævæg/gips og murstock kan du lægge en mjukfog.

Ok, tak! Forslag til, hvordan man tapetserer på ny?

murstock = skorsten

• Synes
danie
  • Laddar…
Lindrik sagde:
Ok, takker! Forslag til hvordan man tapetserer på ny?
Hvis den eksisterende tapet sidder godt fast, behøver du ikke fjerne den for at tapetsere igen, løsningen i begge tilfælde er at fuldspartle inden tapetsering.

Et alternativ er at fugte tapeten væk i henhold til tidligere råd og derefter male murvæggen hvid, efter min mening pænere.

Murstock er ord for den del af skorstenen, der er indendørs.

RoTe
larsbj sagde:
Et alternativ er at fugte tapetet væk ifølge tidligere tips og derefter male murvæggen hvid, efter min mening pænere.
Enig! :D

Vi satte naturstensstave omkring komfuret i stedet for tapet.
Fredrik

• Væg med naturstensstavar bag komfuret, hvidmalet sænket kant, og grøn stueplante i potte på stativ foran.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.