Bor i et flerfamiliehus (andelsbolig) hvor de ydre trapper blev renoveret i sommers, har spurgt bestyrelsen om de synes det er professionelt udført, venter svar.
Jeg synes selv, at trappen ved vores port er lidt mærkelig at gå på, men det kan være, at jeg er lidt kræsen. Trinhøjden er fra oven 13 cm, 16 cm, 13 cm, 16 cm, 17 cm, og et lavere trin nederst. Nogle trin hælder ca. 10 mm. Der kan være en millimeter fejl på målene. Sjovt at høre, hvad I synes.
.
Jeg synes selv, at trappen ved vores port er lidt mærkelig at gå på, men det kan være, at jeg er lidt kræsen. Trinhøjden er fra oven 13 cm, 16 cm, 13 cm, 16 cm, 17 cm, og et lavere trin nederst. Nogle trin hælder ca. 10 mm. Der kan være en millimeter fejl på målene. Sjovt at høre, hvad I synes.
.

Trapper skal faktisk hælde lidt for at det skal føles godt at gå på dem også, men at trin-højden varierer +/- 4 cm lyder jo både upraktisk og farligt, gjorde de en ny trappe? lr renoverede en gammel? hvordan var det før i så fald? Men rent generelt kan man jo ikke have det på den der måde.
At trappen hælder udad forstår jeg, men at trinene hælder sidelæns, hvilket også kan ses på billedet, kan jeg ikke acceptere. Den gamle trappe havde i det mindste samme trin-højde, før man fjernede en del af den og støbte ny og lagde nye sten. Oplevede arbejdet som amatøragtigt med ”hobbymaskiner” til at fjerne beton med og ingen rigtige værktøjer til støbningen.
Senest redigeret:
Skulle nok sige, at det også er et skridt for meget. Hvis man lægger målene sammen, bliver det 75cm trappehøjde, og deler man det med 5 trin, skal hvert trin have en trinshøjde på 15cm, hvilket er alt for lavt. En trappe skal have en trinshøjde på ca. 18cm for at den skal være god at gå på. I dette tilfælde ville det blive 18,75.
Det som er mest ubegribeligt er vel, at der er så stor forskel på trin højden mellem trappetrinene, hvis det nu før renoveringen var samme trin højde. Det er jo det, der formentlig bidrager meget til, at trappen føles mærkelig at gå i, og ikke trin højden i sig selv. Er der flere trapper, der er blevet renoveret, og er der i så fald samme forskelle i trin højde på disse? At et trin hælder lidt udad er vel ikke noget mærkeligt, men nogen hældning til siden er vel næppe noget, man efterstræber.
Klik her for at svare