Begyndte at pudse en indervæg i leca i går, men det blev nok "sådan". Tror jeg har fået Finputsbrug C en smule for løst, da det bevægede sig nedad. Fik med jævne mellemrum skrabet overskuddet nederst på væggen.
Tykkelsen på overfladen der skal pudses er ca. 1-1.5 cm. Hvordan gør jeg bedst for at lykkes? Skal jeg for eksempel pudse flere gange og i så fald hvor længe skal jeg vente inden næste pudsning? Behøves net?
Tykkelsen på overfladen der skal pudses er ca. 1-1.5 cm. Hvordan gør jeg bedst for at lykkes? Skal jeg for eksempel pudse flere gange og i så fald hvor længe skal jeg vente inden næste pudsning? Behøves net?
Du kører for tykt, hvis du forsøger at slå på 15 mm med finbruk.
Kør Putsnät, så evt. rödgrund, og puds med Putsbruk C 3 mm, og hvis du vil have det ekstra glat, en runde med 1 mm som afslutning.
Kør Putsnät, så evt. rödgrund, og puds med Putsbruk C 3 mm, og hvis du vil have det ekstra glat, en runde med 1 mm som afslutning.
Har læst på Finjas hjemmeside nu. For mur under jordoverfladen anbefaler man Murcement A, men jeg har brugt Cementas Murcement. Men det er måske det samme? Ellers anbefaler man Grundningsbruk A på lecablokke, hvis jeg har forstået det rigtigt. Men en del af overfladen kommer under jordniveau. Puds med Murcement A på ydersiden, tjære og Pordränskivor.
Ja, jeg er enig i, at det blev for tykt. Hvad skal jeg gøre ved det lille stykke, jeg allerede har pudset med Putsbruk C? Burde have haft noget net.
Jeg tænkte på at flise væggen senere.
Ja, jeg er enig i, at det blev for tykt. Hvad skal jeg gøre ved det lille stykke, jeg allerede har pudset med Putsbruk C? Burde have haft noget net.
Jeg tænkte på at flise væggen senere.
Virker rødgrund under jordniveau?Stefan N sagde:
Kør med Grundning Rød. Men problemet er, at jeg allerede er begyndt med "almindelig" cement, man blander med sand på visse områder. Pudsningen hæfter ikke helt.
Men jeg tænkte at sløre med Grundning Rød på denne beton inden pudsning. Eller har I nogle andre tips?
Men jeg tænkte at sløre med Grundning Rød på denne beton inden pudsning. Eller har I nogle andre tips?
Har kørt meget af de partier væk, hvor pudset ikke fæstede. Det fæstede dårligst på "Mur- og Putsbruket".
Partier med den rene cement sidder perfekt, men hvad jeg forstår, er det svært at få ordentligt fæste på dette med finpuds. Findes der ingen vedhæftningsforbedrer til dette underlag før pudsbruket?
Partier med den rene cement sidder perfekt, men hvad jeg forstår, er det svært at få ordentligt fæste på dette med finpuds. Findes der ingen vedhæftningsforbedrer til dette underlag før pudsbruket?
Klik her for at svare