Har lagt et klinkergulv med en næsten sort flise. Den er ret mat på overfladen og lidt porøs, hvis man ser rigtig tæt på. Nu har jeg fået fugerester fastbrændt ovenpå flisen, som sidder noget så h-elve til. Jeg har lagt flere gulve før og har ikke gjort noget anderledes.
Har prøvet flere "midler", men det ser ud til, at vand og skrubning virker bedst, med "midlerne" hænger det bare endnu mere. Har dog nogle kvadrat tilbage og bliver nok færdig frem mod jul, hvis ingen har et godt tip.
Jeg over vejer at forsøge at reklamere gulvet eller fugen, for noget må være galt, og det er ingen billig "skidt" jeg har købt heller.
Har prøvet flere "midler", men det ser ud til, at vand og skrubning virker bedst, med "midlerne" hænger det bare endnu mere. Har dog nogle kvadrat tilbage og bliver nok færdig frem mod jul, hvis ingen har et godt tip.
Jeg over vejer at forsøge at reklamere gulvet eller fugen, for noget må være galt, og det er ingen billig "skidt" jeg har købt heller.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 228 indlæg
Syre af klinkerne skal man nogle gange gøre i 3-4 omgange. Lad det virke i 10 minutter hver gang, inden du tørrer det af.
Hvad er det for klinker?
Har selv haft problemer med granitkeramik og da brugte jeg fuge rest fjerner samt skureblok og da gik det væk. Bemærk at man ikke kan have det på marmor eller natursten.
Ville selv have lagt mere nu men ved ikke længere, granitkeramik er måske følsom overfor snavs og sådan?
Har selv haft problemer med granitkeramik og da brugte jeg fuge rest fjerner samt skureblok og da gik det væk. Bemærk at man ikke kan have det på marmor eller natursten.
Ville selv have lagt mere nu men ved ikke længere, granitkeramik er måske følsom overfor snavs og sådan?
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 228 indlæg
Vi havde lignende problemer med et sådant gulv. Lidt let porøs, mørk overflade. Fugen brændte fast, fordi vi tog for stor overflade på samme tid... :-/ Men efter at have prøvet det meste, fandt vi en slags fugefjerner med syre i. Det hvæsede, når man hældte det ud... :
Så sugede vi det op med en vådstøvsuger og tørrede med vand flere gange. Blev rigtig godt til sidst. Men vær forsigtig, så fugen ikke misfarves, det sker let med for meget vand...
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 228 indlæg
Hvilket også let fjernes med en syrebehandling. Det er kalkudfældninger, der lægger sig på overfladen, når fugen bliver for våd. Sker oftest ved gulvfugning. Kræver nogle gange mekanisk fjernelse som supplement, med f.eks. Scotch-Brite. Nogle tror, at man har udvasket pigmenterne i fugen, men sådan er det ikke.nomis sagde:
Nu kan jeg fortælle, hvad der fungerede udmærket. Jeg havde altså fået fugerester tilbage ovenpå pladen, yderst lidt som ikke engang kunne mærkes med neglen. Sad nede i porerne formodentlig. Scotchbrite så ud til at virke godt i starten, men den kom ikke ned i dybden. En messingbørste til kogeplader var derimod perfekt og skadede ikke pladen overhovedet.
Håber det kan hjælpe nogen mere!
Håber det kan hjælpe nogen mere!
Medlem
· västragötaland
· 1 indlæg
Hvordan går det så med fugerne?? hvis jeg bruger fuge rest fjerneren, har hvide fuger
Klik her for at svare