13,821 læst ·
10 svar
14k læst
10 svar
Problem med at skrue renoveringsgips op
Grundstött
· Halland
· 28 348 indlæg
Eller sæt pladerne op med monteringslim bare.
Medlem
· Blekinge
· 11 710 indlæg
Sætlim er et elende. Det går store mængder lim til.
Grundstött
· Halland
· 28 348 indlæg
Jeg synes, Biltemas gipsskruer fungerer godt. Meget meget bedre end andre billige skruer, jeg har anvendt iaf.
Min erfaring er, at det er bedre at skrue skruen ind med fuld fart på skruemaskinen i én omgang. Hvis man ikke har fået skruet skruen helt ind og strammer lidt ekstra bagefter, bliver resultatet dårligere. Det gælder mao om at have lidt føling, så man skruer skruen til den rette position første gang.
Min erfaring er, at det er bedre at skrue skruen ind med fuld fart på skruemaskinen i én omgang. Hvis man ikke har fået skruet skruen helt ind og strammer lidt ekstra bagefter, bliver resultatet dårligere. Det gælder mao om at have lidt føling, så man skruer skruen til den rette position første gang.
jeg brugte hårdgipsskruer med lidt mindre hoved fra Byggmax (Heco) har fungeret godt. Jeg havde samme problem som dig, før jeg blev anbefalet denne skrue.
Medlem
· Korpilombolo
· 3 610 indlæg
Tryk hårdere med skruetrækker og gerne med hånden tæt ved skruen, så pladen ikke løfter sig fra underlaget, mens skruen skrues i. Alternativt er underlaget så ujævnt (eller blødt), at pladen ikke får kontakt. Når det ser ud som på billedet, hænger pladen kun i papiret, fordi gipsen er knækket. Spartling bliver heller ikke godt, da pladen vil bevæge sig, hvis man trykker på den. Pladen skal være intakt og sidde tæt mod underlaget ved fastgørelsespunkterne, for at det skal blive godt. Fjern skruen og skru en ny i et stykke fra skaden.
Spånpladeskruer fungerer ikke på gips, fordi hovedet borer sig ned i materialet og fjerner papiret, som skruen skal hvile mod.
Montagelim, nej. Stakkels den, der skal fjerne pladen i fremtiden.
Spånpladeskruer fungerer ikke på gips, fordi hovedet borer sig ned i materialet og fjerner papiret, som skruen skal hvile mod.
Montagelim, nej. Stakkels den, der skal fjerne pladen i fremtiden.
Senest redigeret:
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Montera handdusch till tvättblandare - problem med gängor och passform
Vatten & Avlopp -
Montera handdusch till tvättblandare – problem med gängor och passform
Badrum -
Problem med vatteninträngning efter bilning i källare
Grund & Markarbeten -
Problem att skruva fast spegelram i badrumsskåp
Badrum -