E
Forsøger at skrue 6 mm gips på spånplade, på en del af skruerne rejser gipsen sig rundt om skruen som på billedet. Hvad gør jeg forkert? Har prøvet flere forskellige typer gipsskrue, men det bliver det samme alligevel.

Gipsplade med skue, hvor gipsen rejser sig rundt om skruen.

Det bliver sådan med gipsskruv på 6 mm, tror det er fordi papiret er armeret med glasfiber. 13mm plader er bedre at bruge.

Prøv med spånpladeskruv i stedet, måske fungerer det bedre?

Eller sæt pladerne op med monteringslim bare.

Det kan være værd at prøve lidt forskellige gipsskruer.
Da vi skruede renoveringsgips hos os, fungerede denne skruetype fra grabbers meget godt, tættere gevind og dobbelt hoved syntes at hjælpe.

Tabel over gipsskruer til stål og træ, med detaljer om dimensioner, antal, vægt, og EAN-nummer. Skruer har dobbelt hoved for bedre installation.

Sætlim er et elende. Det går store mængder lim til.

Thomas_Blekinge sagde:
Sætlim er et elendighed. Det går åt kupiösa mängder lim.
Aha!
Heldigt at vi ikke vidste det, da vi renoverede badeværelset i fritidshuset :)

Gipsmørtel som du trækker ud med tandspartel og så en enkelt skrue langs kanterne for at holde det hele oppe, mens gipsmørtlen hærder.

E
Tak for hjælpen. Skal prøve når jeg gør klar resten.:thumbup:

• Synes
kalliz
  • Laddar…
Jeg synes, Biltemas gipsskruer fungerer godt. Meget meget bedre end andre billige skruer, jeg har anvendt iaf.

Min erfaring er, at det er bedre at skrue skruen ind med fuld fart på skruemaskinen i én omgang. Hvis man ikke har fået skruet skruen helt ind og strammer lidt ekstra bagefter, bliver resultatet dårligere. Det gælder mao om at have lidt føling, så man skruer skruen til den rette position første gang.

jeg brugte hårdgipsskruer med lidt mindre hoved fra Byggmax (Heco) har fungeret godt. Jeg havde samme problem som dig, før jeg blev anbefalet denne skrue.

Tryk hårdere med skruetrækker og gerne med hånden tæt ved skruen, så pladen ikke løfter sig fra underlaget, mens skruen skrues i. Alternativt er underlaget så ujævnt (eller blødt), at pladen ikke får kontakt. Når det ser ud som på billedet, hænger pladen kun i papiret, fordi gipsen er knækket. Spartling bliver heller ikke godt, da pladen vil bevæge sig, hvis man trykker på den. Pladen skal være intakt og sidde tæt mod underlaget ved fastgørelsespunkterne, for at det skal blive godt. Fjern skruen og skru en ny i et stykke fra skaden.

Spånpladeskruer fungerer ikke på gips, fordi hovedet borer sig ned i materialet og fjerner papiret, som skruen skal hvile mod.

Montagelim, nej. Stakkels den, der skal fjerne pladen i fremtiden.

Senest redigeret:
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.